בלוג ככלי ליחסי ציבור באינטרנט

בלוג ככלי ליחסי ציבור

הבלוג הינו הכלי המוצלח ביותר של הארגון מבחינת יחסי ציבור, שכן הבלוג, שלא כמו אתר החברה, אינו רשמי. בבלוג מוצגת החברה בצורה שונה, יותר אישית, קלילה, אנושית ומציג את עובדיה בנימה אישית יותר.

הבלוג שהינו יומן רשת משמש את החברה בהעברת מסרים שונים ומגוונים לקהלי היעד שלה. בלוג ארגוני הוא בלוג שהחברה הקימה לצרכי קידום ושימוש החברה בלבד, להבדיל מבלוגים אישיים של עובדי החברה שמשמשים אותם לעניינים פרטיים. מזוית זו, הבלוג בעצם משמש הוא כלי מיתוג אישי באינטרנט.

יחסי הציבור שהבלוג "עושה" לחברה מתבטא באופן הפרסום בו כלומר ניתן לפרסם בו חדשות או הודעות על החברה שלא פורסמו באופן רשמי בשום מדיה אחרת, לכתוב על תוכניות בעתיד, פעילויות חדשות של החברה והדבר המרכזי והחשוב ביותר הוא אפשרות ליצירת תקשורת עם לקוחות החברה, ספקיה ובין אנשי החברה עצמה.

הקשר למיקום הבלוג:

יש חשיבות רבה למיקום הבלוג ככלי ליחסי ציבור אפקטיביים על מנת ליצור אליו חשיפה ומשיכה גדולים ככל האפשר, ובכך למשוך אליו קהל יעד שהם למעשה לקוחות פוטנציאליים.

האפשרויות למיקום הבלוג הן רבות: לנסות לשנות את אתר האינטרנט של הארגון ולהפכה לבלוג או למקמה בצד או בתוך אתר האינטרנט של הארגון, לבנות בלוג באופן עצמאי או כחלק מבלוגים מפורסמים. ניתן לשלב בין כמה מיקומים.

כמה בלוגים צריך על מנת ליצור יחסי ציבור טובים יותר לארגון:

התשובה לשאלה תלויה בתקציבים של אותו גורם. מהי היכולת המעשית והטכנית של החברה לתפעל כמה בלוגים בעת ובעונה אחת. מינוף נכון באמצעות בלוג אחד שיכתבו בו בכל פעם עובד אחר של החברה ורק מאוחר יותר ניתן יהיה להפוך כל דף לבלוג אחד תלוי במידת ההיענות לבלוג.

ניהול ועדכון הבלוג:

בלוג שאינו מתעדכן באופן יציב, קבוע ולעיתים קרובות, מחטיא את מטרתו - לקדם את העסק. ניהול לקוי של הבלוג יכול לגרום נזק בלתי הפיך ליחסי הציבור של החברה.

על מנת למנוע מצב זה על החברה למנות אדם שזה יהיה עבודתו לעדכן, לשפר,לתקן, לנהל דיאלוגים עם לקוחות ולתחזק את הבלוג באופן רציף. כדי למצות את כל היתרונות הטמונים בבלוג יש לפנות אל משרד יח"צ המתמחה בתחזוק בלוגים לארגונים שונים.

פרסום הבלוג עצמו:

מומלץ ואף רצוי לפרסם את הבלוג לקהל היעד שהחברה פונה אליו באמצעות המדיות השונות, עיתונים, אינטרנט, יחסי ציבור, רדיו וכו', שהרי מטרת הבלוג ליצור עניין ותשומת לב בקרב לקוחות על מנת לקדם את הארגון ומטרתו.

האם להתייחס לבלוגרים כאל עיתונאים?

בלוגרים המתנהלים באמצעות בלוג אינם עיתונאים במובן הרחב של המילה. אך אם הם עושים לחברה שלך יחסי ציבור בבלוג יש להתייחס אליהם באופן אישי רציני יותר על מנת להשיג מהם פרסום הולם לחברה. דבר חשוב נוסף הוא לא לשכוח לשים אליהם לב כשחושבים על פרסום כלשהו בעיתונות.



מאמרים אחרונים

קישורים
- איך לתכנן את הקמפיין שלכם?
- 10 היתרונות ביח"צ באינטרנט
- יחסי ציבור לעמותות
- מה ההבדל בין יח"צ לפרסום?
- משרד היח"צ שלכם מפספס?
- עורכי דין ויחסי ציבור
- יחסי ציבור

חיפוש באתר




מפת האתר