מיתוג

מיתוג מקצועי יכול להביא לעסק שלך חשיפה מירבית

מהו תהליך מיתוג?

מיתוג הוא תהליך רב שכבתי ואחת השכבות המשמעותיות בו, היא ללא ספק פעילות יחסי הציבור.

שפע של מוצרים מונחים בסדר מופתי על מדפים גדושי כל טוב, סוגי מוצרים שונים לאותה קטגוריה, מגוון גדלים לכל סוג וצורות לכל גודל. לכאורה, הצרכן לא יכל להיות מרוצה יותר מחופש הבחירה שניתן לו ומתחושת הרווחה הכלכלית שמביא השפע. בפועל, הצרכן מבולבל.

מה מבדיל בין מוצר אחד למשנהו? על פי אילו פרמטרים עליו לבחור בהנחה שלכולם אריזות אטרקטיביות ופרסומות מפתות? איך קורה שמוצר אחד הופך למותג ונהנה מבידול, בעוד האחרים נותרים זהים אלו לאלו?


מטרתו של תהליך מיתוג

מיתוג, מותג

מטרתו של תהליך מיתוג, היא ליצור בקרב קהל הצרכנים והלקוחות עמדה מסוימת כלפי מוצר, שירות, או חברה. מה החברה רוצה שיחשבו על המוצר שלה?

איזו הבטחה היא רוצה להבטיח והאם היא מתאימה לאינטרסים ולמאפיינים של החברה? כיצד החברה שואפת לאפיין את השירות, או המוצר: איזה ערך מוסף גלום בו?

על אילו צרכים הוא עונה? היכן כח המשיכה שלו לעומת המתחרים בקטגוריה? היכן טמון הפוטנציאל השיווקי שלו וכיצד לממשו?

מיתוג חכם - יחסי ציבור או פרסום?

אחד היתרונות הבולטים לעניין זה, להם זוכה ענף יחסי הציבור על פני ענף הפרסום, הוא היכולת להעביר באמצעות פעילות יחסי ציבור מסרים רחבים, מעמיקים ו"אמינים" יותר לקהלי יעד גדולים. אדם מבוגר צופה בפרסומות באופן מאוד ביקורתי, כאשר לנגד עיניו ניצבת תמיד הידיעה שהמפרסם שילם במיטב כספו עבור שטח המדיה, במסגרתו מנסה המפרסם למכור את מוצריו, או שירותיו.

לא כך הדבר כאשר הכלי השיווקי הוא סיקור תקשורתי. תכנים עיתונאיים נתפסים כאובייקטיביים ואמינים יותר מאשר פרסומות.

תהליך של מיתוג מקצועי, חייב להתבסס על חשיבה לטווח הארוך. קל מאוד לבנות ידיעה שמציגה מוצר אידיאלי ולהעביר אותה לתקשורת. אך מה הלאה? כיצד לגרום לתקשורת להמשיך ולסקר את השירות, או המוצר שכבר אינו חדש?

יש ליצור זהות למוצר, לשירות ולחברה, כזו שתיצור בידול מהמוצרים המתחרים בקטגוריה. בתהליך המיתוג יש לייחד את המוצר ולבנות לו מאפיינים ותכונות שחסרים במוצרים המתחרים. בהנחה שיש הרבה מוצרים דומים, יש ללמוד אותם ולהבין כיצד ממותג כל אחד מהם. אם אחד המוצרים המתחרים ממותג כבעל תכונה של ותק ויוקרה למשל, לעיתים עדיף לוותר על הפאסון הזה, מחמיא ככל שיהיה, וללכת בקו צעיר, חדשני ומרענן.

עבודת מיתוג היא עבודה אסטרטגית, המתבססת בעיקרה על זיהוי צרכים וחסרים בשוק, איפיון והגדרת קהלי יעד ומתן מענה קוהרנטי באמצעות המותג. מהו מענה? מיצוב, בידול, יציקת ערכים הולמים, יצירת שפה תקשורתית ייחודית, סטנדרטים של שרות, פרסום וכמובן פעילות יחסי ציבור.

כאן למעשה, בא לידי ביטוי ההבדל בין פעילות יחסי ציבור שדיי לה ביצירת סיקור תקשורתי של הקיים, לבין פעילות יחסי ציבור היוצרת מותג ומביאה לסיקור תקשורתי אודותיו. יחסי ציבור שמטרתם מיתוג מקצועי, דורשים יצירתיות, תכנון חכם ויכולת לבצע.

למאמרים נוספים בתחום פרסום, תקשורת ויחסי ציבור ליחצו: יחסי ציבור


אסטרטגיה שיווקית של יחסי ציבור

אסטרטגיה שיווקית היא למעשה סך הפעולות שננקטו על ידי חברה או אדם מסוים על מנת לקדם את העסק שלו. תכנון נכון יכול להוביל לתוצאות משמעותיות - אז כדאי להיות בעניינים!

תכנון קמפיין יחסי ציבור

בחירה בשירותיו של משרד יחסי ציבור מבוססת על שיקולים בינהם המוניטין שיצא למשרד, ותק ונסיון בתחום פעילותו, רקורד עשיר של פרסומים ועוד. על מנת לקרוא עוד לחץ כאן

יחסי ציבור בתחומי צרכנות פיננסית

כבכל תחום אחר, יחסי ציבור מתמקדים בנושאי צרכנות פיננסית ומיועדים ליצירת דעת קהל, על מנת להיכנס למאמר לחץ כאן

קידום יחסי ציבור וחשיפה בטלויזיה

בימים אלו הטלוויזיה משמשת אחת המדיות המרכזיות והמבוקשות לקידום יחסי ציבור ומתעצמת התחרות בין ערוצים ותוכניות שונות על העדפותיו של הצופה המתאפיינת בזיפזופ תמידי בין ערוצים וחיפוש אחר ריגושים. להמשך קריאת המאמר לחץ כאן  

מיתוג מוצרים - איך למתג מוצר חדש?

מיתוג מוצרים גורם למוצר או לשירות של העסק להכנס לתודעה של האנשים וכאשר אנו נתקלים בו – אנחנו יודעים בדיוק במה מדובר. מעוניין לדעת איך ממתגים מוצרים ומדוע? לחץ כאן להמשך קריאת המאמר...

מיתוג אישי באינטרנט - איך זה עובד?

בעבר, מיתוג היה מונח שהתייחס אל מוצרים בלבד, אך כיום ניתן לראות שתחת אותה המטריה מתפתחים תחומים נוספים כמו ניהול תדמית אישית וזהות תאגידית. למאמר המלא לחץ כאן...

עיצוב לוגו - זהות גרפית לעסק

הזהות הגרפית של העסק, היא בסיס לתדמיתו. עיצוב ניירת, מכתבים, עיצוב אתר האינטרנט, כרטיסי ביקור וכל היוצאים באלו, יבדילו בין עסק מרשים, לבין כזה שאינו, הם המפגש החזותי הראשון בניכם, לבין לקוחותיכם. חבילת שירותים שלא תמצאו משתלמת ממנה, לפרטים לחצו כאן...


מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור
- עיצוב לוגו
- כתיבה שיווקית
- חדשות תקשורת
- יחסי ציבור באינטרנט
- יחסי ציבור לעורכי דין
- מיתוג מוצרים

חיפוש באתר




מפת האתר