תוכן שיווקי

למה תוכן שיווקי הוא כלי מנצח?

תוכן שיווקי - באינטרנט ומחוצה לו

תוכן שיווקי הוא כמו תמנון, המשלח את זרועותיו לכל עבר במטרה ליצור בקרב קהל היעד עמדה אוהדת ביחס לחברה, מוצר, או שירות כלשהו. אם לא דיי בכך שקשה למצוא מרחב ציבורי נטול כל תוכן שיווקי, אז גם לחייהם הפרטיים של הצרכנים מוצאות זרועות התמנון את דרכן. היכרות שטחית עם מגוון האפשרויות תאפשר לכל משווק למצוא מבחר של פלטפורמות מתאימות להעברת מסרים שיווקיים.

 

אז למה בכל זאת מדובר במשימה מורכבת הדורשת התמקצעות? הדרך שעוברת בין השלב בו מישהו הגה רעיון שיווקי, לבין השלב בו הרעיון הזה תורגם למילים ולוויז'ואל, שמעבירים מסרים ממוקדים וברורים לקהל היעד – היא דרך ארוכה ומסועפת.

 

האינטרנט משנה את כללי המשחק, האומנם?

 

לעיתים קרובות נוטים בעלי עסקים לחשוב שהאינטרנט הוא עולם חדש של אפשרויות והתקשורת השיווקית בו שונה לחלוטין מזו שמתקיימת בערוצים שקדמו לו. למעשה, זו טעות, הכללים הם אותם כללים והתיאוריות השונות שמתייחסות להתנהגות קונים תקפות גם כאן, רק האמצעים הם אלו שמשתנים.

 

לכל מילה יש משמעות והשפעה על הרושם שיוצר העסק. שימוש לא מקצועי במילים יכול בקלות ליצור רושם שאינו מדויק ואף מזיק. כמו בכל מרחב שיווקי,  גם באינטרנט, כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט היא מיומנות וידע נרכש.

תוכן שיווקי – פרסומות סמויות על מסך הטלוויזיה

מטרתו של התוכן השיווקי - כפי שמכנים אותו המפרסמים, או הפרסום הסמוי – כפי שכונה בלשון החוק, היא להטמיע בתת המודע של הצופה עמדה חיובית כלפי שירות, או מוצר. השימוש בפרסום סמוי קיים כבר למעלה מ – 20 שנה, אך רק בעשור האחרון פורץ את דרכו בישראל וכך יותר ויותר משרדי פרסום פותחים מחלקות ייעודיות לפעילות בתחום זה.

 

הנושא יוצר מחלוקות רבות ואומנם קיימת חקיקה שאוסרת על סוגים מסוימים של תוכן שיווקי בטלויזיה – הגופים הרגולטוריים מתקשים בחלק מהמקרים לאכוף אותה. אז מה יתרונותיו של פרסום סמוי ומדוע חלות עליו מגבלות? היתרון שבו, הוא גם הסיבה העיקרית להגבלתו.

 

בשונה מהפרסומת הרגילה, אשר הצופה בה מודע לאינטרס של המפרסם והאופן בו הוא סופג ממנה מסרים יהיה מטבע הדברים ביקורתי יותר, בפרסומת הסמויה לא כך הדבר. למעשה, הצופה בפרסומת הסמויה אינו יודע כי הוא נחשף לתכנים שיווקיים והמסרים נספגים במוחו ללא מעבר במסננות החשיבה הביקורתית שלו.

תוכן שיווקי בעיתונות

הקורא מצפה ובצדק, ליהנות מהפרדה בין תכנים עיתונאיים בהם כתבות ותחקירים אובייקטיביים ומאוזנים, לבין תכנים שיווקיים שמומנו בדרך כלשהי על ידי בעלי עניין שונים. בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד המפרסמים מנסים לעקוף את  המגבלות ויוצרים מודעות שנראות ככתבה עיתונאית. העיתון מצידו מחויב להוסיף כיתוב בו מצוין כי מדובר במודעה.

 

היתרונות וכן הבעייתיות של התוכן השיווקי בעיתונות דומים מאוד לאלו שבטלוויזיה. גם כאן הבינו המפרסמים שהעיתונים נרכשים בשם התוכן שבהם ולא בשם הפרסומות, אל הפרסומות נחשפים הקוראים באל כורחם. כמו כן, מיותר להשוות בין האמינות לה זוכים תכנים שנכתבו על ידי עיתונאי ואושרו על ידי עורך, לבין האמינות לה זוכות ההבטחות במודעה הפרסומית.

רוצים לדעת הכל על יחסי ציבור, תקשורת ופרסום?
לחצו כאן: יחסי ציבור


כתיבה שיווקית - תוכן לאתרי אינטרנט

אין זה חשוב מה היקף המאמצים השיווקיים שלכם ברשת האינטרנט, מחוץ לאתרכם, במטרה להביא אליו גולשים – אם לא תשקיעו את המאמצים השיווקיים הנדרשים בתוך האתר. בסופו של יום, מטרת האתר הנה לשווק את המוצר, או השירות שאתם מציעים ואם הוא כושל במשימה זו, הגיע הזמן לבדק בית...


מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור
- עיצוב לוגו

חיפוש באתר




מפת האתר