חדשות יחסי ציבור - חשיפה תקשורתית לרופאים

יחסי ציבור לרופאים - איך זה עובד?

יחסי ציבור בתחום הבריאות ואתיקה מקצועית של רופאים

בכתבתה של רוני לינדר גנץ, כתבת הבריאות – צרכנות של The Marker, עולה תמונה מדאיגה, הנוגעת להשפעתה של פעילות יחסי ציבור בתחום הבריאות, על מערכת הבריאות בישראל. אין זה סוג, כי רופאים ועורכי דין, הנם בעלי המקצוע שזקוקים לשירותיו של משרד יחסי ציבור יותר מרוב בעלי המקצוע. הסיבה פשוטה, על שניהם חלות מגבלות רבות בתחום הפרסום וכך יחסי ציבור לרופאים, או יחסי ציבור לעורכי דין, הופכים לתחומים מאוד מבוקשים.

בכתבתה חושפת לינדר – גנץ, הודעה לעיתונות שהגיעה לתיבת הדוא"ל שלה ושל כתבי בריאות נוספים בתקשורת הישראלית. בפתיח ההודעה, תואר הפרופסור, ראש יחידה באחד מבתי החולים בישראל, כמצג ראוי לציון, נדיר, צנוע, אוהב אדם, קליל ובעל חוש הומור, שאינו רודף בצע. בהמשך, גולל כותב ההודעה את סיפורה של מטופלת מרוצה שנותחה על ידי אותו מומחה. קליל ובעל חוש הומור – למי שחשב להתלוצץ עם רופאיו.



רוב אנשי יחסי הציבור יסכימו, כי הודעה לעיתונות שדומה יותר לברושור פרסומי אינה מקצועית ולא רק שהסיכוי שלה להתפרסם קטן מאוד, אלא שגם לא אחת, היא עלולה להיות מטרד לעיתונאי שמקבל אותה וחש שמתייחסים אליו כאל לוח מודעות. המשרד ממנו נשלחה ההודעה, כפי שחושפת לינדר – גנץ בכתבתה, מסר בתגובה כי אין שום קשר בינו לבין הד"ר המדובר וההודעה נשלחה במטרה לסייע לקרובת משפחה של בעלי המשרד, אשר בסך הכל רצתה לפרגן לשמו הטוב של הרופא.

טרנד רפואי חדש – תרופת פלא

זו הייתה רק אחת, מתוך אינספור ההודעות שנוחתות בתיבות הדוא"ל של כתבי הבריאות, תחת הכותרות "טרנד רפואי חדש", "תרופת פלא", "טיפול רפואי חדשני" וכיו"ב. שוק שירותי הבריאות הפרטיים הוא שוק תחרותי, בו אלפי רופאים, מרכזי בריאות וקליניקות מתחרים על נתח שוק מאוד מוגבל. בהיעדר החופש להשתמש באמצעים פרסומיים שונים, את התדמית והמוניטין המקצועי נותר להם לנכס לעצמם באמצעות התבלטות בתקשורת.

בתוכניות הלייף סטייל הטלוויזיוניות, במדורי הבריאות בעיתונות היומית, במוספי הבריאות השבועיים, בירחונים ובמגזינים, בתוכניות הרדיו, בפורטלים באינטרנט, באתרי מידע רפואי, בפורומים ורשתות חברתיות – בכולם תמצאו נוכחות מרשימה של רופאים מכל תחומי ההתמחות, השואפים להיחשף בפני קהל יעד רחב ככל האפשר. אם אתה לא שם – אתה לא קיים.

יחסי ציבור לרופאים - נוכחות באינטרנט כעדות למקצועיות

השאלה המתבקשת היא, עד כמה נוכחות של רופא בכל אלו, מעידה על מקצועיותו? היא לא. האינטרנט לדוגמא, הוא פלטפורמה נפלאה לבחון סברה זו. כל שצריך רופא לעשות הוא להיעזר בשירותיו של משרד יחסי ציבור באינטרנט, חברת קידום אתרים וכדומה, בכדי להופיע בראש תוצאות החיפוש (בין אם בתוצאות יופיע אתר האינטרנט שלו, מאמריו בפורטלים שונים, או כתבות אודותיו באתרי חדשות) בתחומים הרלוונטיים להתמחותו.

בכדי לסבר את האוזן, מספר נתונים שימחישו עד כמה חשובה אותה נוכחות:

  • ממחקר שנערך בארה"ב עולה כי 75% מהגולשים מחפשים מידע רפואי ברשת האינטרנט, לרוב באמצעות מנוע החיפוש Google.

  • 25% מהגולשים מחפשים מידע על מצבם הבריאותי, או הרופא שעתיד לטפל בהם, קודם לפגישה עם הרופא.

  • 40% מבצעים חיפוש נוסף לאחר הפגישה ועבורם המידע הרפואי באינטרנט הוא מעין חוות דעת נוספת.

חשיפה תקשורתית לרופאים בעיתונות ובטלוויזיה

גם חשיפה תקשורתית במדיה המסורתית, לרוב אינה מעידה על כישורים מקצועיים של רופא זה או אחר, העולים על כישוריו של רופא מתחרה שלא זכה לאותה חשיפה. ככלל, אותה חשיפה תעיד בעיקר על כישוריו של איש יחסי הציבור שפועל בשירות הרופא הראשון.

מודל ה"מומחה מסביר", הוא הנפוץ ביותר. איש יחסי הציבור בוחר נושא מעניין בתחום התמחותו של הרופא ופונה אל העיתונאים, בהצעה לראיין את הלקוח (הרופא), שיסביר, יפשט ויחלוק את הידע המקצועי שלו עם הקוראים. כמובן שזה עובד בצורה מאוד דומה בתוכניות האירוח הטלוויזיוניות ובראיונות ברדיו.

מודל נוסף, פונה אל מדורי הרכילות בעיתונות, או אייטמים רכילותיים בטלוויזיה וברדיו – כאשר החשיפה מתקבלת על גבם של ידוענים שונים, שטופלו על ידי הרופא. מודל זה פופולארי בייחוד בתחום הרפואה הפלסטית. כמובן שבהסתדרות הרפואית, לא מתלהבים מהרעיון, שכן ההבדל בין חלק מהפעולות הללו, לבין פרסום שגורם לזילות המקצוע, אינו רב.

רופא, הגיע הזמן שגם לך תהיה נוכחות בתקשורת ובאינטרנט
פנה אלינו עוד היום, לחץ כאן: Public-Relations





מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור
- יחסי ציבור באינטרנט
- עיצוב לוגו
- יחסי ציבור לעמותות
- יחסי ציבור לעורכי דין
- מיתוג אישי
- יחסי ציבור בלוגים

חיפוש באתר




מפת האתר