יחסי ציבור באינטרנט

יחסי ציבור באינטרנט

פעילות יחסי ציבור באינטרנט תסייע לכל עסק לגדול!

יחסי ציבור באינטרנט הפכו בשנים האחרונות להכרח. חישבו על כך, האינטרנט הוא כלי שיווקי יעיל, בעל פוטנציאל אוניברסאלי. 4 מיליון גולשים ישראלים, בגילאי 13 ומעלה, פוקדים את רשת האינטרנט על בסיס יום יומי. אוכלוסיה זו, מהווה 55% מכלל האוכלוסיה הישראלית.

עסק שלא ינצל את האינטרנט לצרכי יחסי ציבור, למעשה, מוותר על למעלה ממחצית לקוחותיו הפוטנציאליים. האינטרנט מציע מגוון כלים ואפשרויות למי שמעוניין לקדם את העסק באמצעות פעילות יחסי ציבור באינטרנט. כלים אלו נמצאים תמיד בפיתוח ולמידה, הם מתחדשים ומשתכללים ללא הרף והתחרות על ליבו וכיסו של הגולש – מעולם לא הייתה עזה יותר.

רוב בעלי העסקים, מממשים רק חלק קטן מהפוטנציאל השיווקי שגלום בכלי התקשורת הזה. זאת, למרות היתרון שהוא מציע על פני שיווק ויחסי ציבור באמצעות כלי התקשורת המסורתיים – מגוון האפשרויות הרחב מאפשר לכל בעל עסק לעשות שימוש בכלים המתאימים לו, בהתאם למשאבים שיש ביכולתו להשקיע. הקמת אתר אינטרנט דרכו יכולים לקוחות פוטנציאליים להיחשף לפעילות החברה היא הצעד הראשון והחשוב ביותר, אולם, זהו רק חלק מהכלים שניתן ליישם במסגרת פעילות יחסי ציבור באינטרנט.

יחסי ציבור באינטרנט – כרטיס ביקור אינטרנטי

בדיוק כפי שמחוץ לרשת האינטרנט, לכל עסק פרופיל עסקי, המפרט אודות תחומי פעילותו, לקוחותיו, הצלחותיו, הערך המוסף שהוא מציע לכל לקוח ופרטי ההתקשרות של העסק, כך גם באינטרנט. אתר אינטרנט לעסק, הוא למעשה הנקודה העיקרית שמחברת בניכם לבין לקוחותיכם הפוטנציאליים ברשת.

נסו להגדיר ראשית את הצרכים שאמור לשרת האתר, בהתאם – את האופי שלו וקהל הגולשים שברצונכם למשוך אליו. הדף החשוב ביותר באתר, הוא דף הבית, מחקרים מראים שלאחר 6 שניות של רפרוף על דפי נחיתה באתרים, גולשים מקבלים את ההחלטה הראשונה – האם להישאר ולהמשיך לקרוא באתר, או להמשיך לאתר אחר. על דף הבית להיות מסקרן, מרשים, ידידותי ונוח לשימוש. עליו להבהיר לגולש כבר בהתחלה, מה הערך שהוא יכול למצוא שאתר שלכם.

נסו להבדיל בין פרסומת טלוויזיונית, לבין כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט. המסר בפרסומת חייב להיות ממוקד ותמציתי, באתר האינטרנט לעומת זאת – תנו לגולשים גם את האפשרות לקרוא בהרחבה ולהעשיר את הידע שלהם. הפרסומת נקלעה בדרכו, מבלי שהוא בחר בכך, אל אתר האינטרנט שלכם הוא נכנס מרצונו, בתקווה לקבל בו אינפורמציה שימושית.

יחסי ציבור באינטרנט – קידום אתרי אינטרנט במנועי חיפוש

בכדי לאפשר לגולשים להיחשף וליהנות מגישה נוחה גם לאתרי האינטרנט שאינם מכירים ושטרם בקרו בהם, נבנו מנועי חיפוש שונים. מנועי החיפוש הללו, סורקים מידי יום מספר עצום של דפי אינטרנט ומתייגים אותם בתוך המערכות שלהם. גולשים מקישים במנועי החיפוש את מילות המפתח, שמשקפות את מה שברצונם למצוא ומנוע החיפוש מציג בפניהם רשימה של דפי אינטרנט שתויגו כמתאימים לאותן מילות מפתח.

לסדר שבו יופיעו אותם דפי אינטרנט ברשימת התוצאות, חשיבות עצומה עבור בעלי אתרי האינטרנט. מחקרים של מנוע החיפוש הגדול ביותר, Google, מראים כי 80% מהגולשים מקישים רק על שלושת התוצאות הראשונות.

את הסדר קובעים האלגוריטמים של מנוע החיפוש, היכרות מעמיקה איתם, מאפשרת להשפיע, באמצעות "מוניפולציות" שונות, על מידת ההתאמה שמנועי החיפוש מוצאים בין האתר, לבין מילות מפתח רלוונטיות. מטרתו של כל בעל עסק, היא שאתר האינטרנט שלו יופיע במיקום מוביל בתוצאות החיפוש שמתאימות לעסק.   

יחסי ציבור באינטרנט – פרסום מקוון

כאמור, Google הוא מנוע החיפוש הפופולארי והגדול ביותר שקיים, אך לא רק בתחום החיפוש ל – Google מונופול. גם בתחום הפרסום המקוון, לרשותה נתח שוק עצום, מה שמאפשר לה להציע למפרסמים מגוון רחב מאוד של אפשרויות, בהתאמה מדויקת לצרכיהם.

בין האפשרויות הקיימות: אדוורדס, אדסנס ותוכניות שותפים שונות. כולן מבוססות על אותו הרעיון, תוכלו לרכוש שטח פרסום בתוך מנוע החיפוש, או בכל אתר אינטרנט אחר שהקדיש מקום לפרסומות גוגל ולשלם עליו בהתאם ליעילותו. למעשה, אתם תחוייבו במחיר קבוע, עבור כל לחיצה של גולש על המודעה שלכם, או עבור כל "מכירה" שתתבצע באתר האינטרנט שלכם לאחר הפניה מהמודעה.

לפרסום בדרך זו, שני יתרונות עיקריים על פני פרסום במדיה המסורתית: ראשית, הגולשים שנחשפים אל המודעה שלכם, הם גולשים שמגיעים לדף אינטרנט העוסק בתחום משיק, או זהה לשלכם, או גולשים שמחפשים במנועי החיפוש מידע על נושאים רלוונטיים. שנית, האפשרות לשלם רק עבור תוצאות. בכדי להגיע לתוצאות של מקסימום תועלת ומינימום עלות, נדרש ידע רב, גם בתחום קידום האתר וגם בתחום פרסום בגוגל.

יחסי ציבור באינטרנט – News Letter

הניוזלטר, או בשמו העברי – מכתב חדשות, הוא כלי בידי בעלי האתרים לשמירה על קשר עם מבקרי האתר ולעדכון לקוחותיהם ולקוחותיהם הפוטנציאליים אודות חדשות מתחום פעילות העסק. למעשה, זהו מכתב שנשלח את כתובות הדוא"ל הרלוונטיות ובו חדשות מעניינות ומידע חשוב. שימו לב, ניוזלטר שנראה כמו ברושור של סופר מרקט, הוא כישלון. סוד קסמו של ניוזלטר, טמון בכך שהקוראים קוראים בו מבלי להרגיש שהם נחשפים לפרסומת, למרות שהוא מכיל תוכן שיווקי.

קיימת שתי אפשרויות להפצת מכתב חדשות, האחת, היא להציב באתר האינטרנט שלכם, במקום בולט, תיבה שמזמינה גולשים להזין את כתובות הדוא"ל שלהם ולהירשם לשירות החדשות באתר האינטרנט שלכם. גולשים שיבקרו באתר האינטרנט שלכם, ישמחו להתעדכן בתכנים נוספים אם רק תצליחו לעניין אותם בתכנים של האתר. אפשרות נוספת, היא שימוש בשירותיה של אחת החברות שמחזיקות במאגרי מידע ומאפשרות משלוח ניוזלטר למספר רב של כתובות דוא"ל.

יחסי ציבור באינטרנט – חשיפה בפורטלים ואתרי חדשות

כלי התקשורת המקוונים, הפורטלים ואתרי הנישה בתחומים השונים, מארחים מידי יום מאות ואלפי גולשים. הם יכולים להוות פלטפורמה מעולה ליחסי ציבור באינטרנט. אפשרויות החשיפה בהם רבות ומגוונות, נסו למפות את המדורים הרלוונטיים באתרי החדשות ואת אתרי הנישה שעוסקים בנושאים משיקים לתחום פעילות העסק שלכם. אתרי החדשות יאפשרו לכם חשיפה בפני קהל גולשים גדול, אתרי הנישה יאפשרו חשיפה בפני קהל מצומצם יותר, אך ממוקד.

חלק מהאתרים האלו פועלים בדרך מאוד דומה לעיתוני הדפוס – כתבים, עורכים, ריכוזי מערכות. לאחרים יש מנהלי תוכן שלמעשה מבצעים את שלושת התפקידים, איש בתחומו. הערך המוסף של פעילות יחסי ציבור מסוג זה, הוא האפשרות לשים הפנייה אל אתר האינטרנט של העסק שלכם, דרכו יכולים הגולשים לפנות אליכם ישירות. בנוסף, אם מדובר בידיעה מעניינת, במהרה תוכלו למצוא אותה מצוטטת בבלוגים ובאתרי אינטרנט העוסקים בנושאים רלוונטיים.

נסו לשלב בכתבות הפנייה אל אתר האינטרנט שלכם. עורכי החדשות ומנהלי התוכן באתרים אלו, לרוב ימנעו מלשלב הפניות לאתרים שלא מספקים ערך לגולש. בכדי להצדיק הפנייה אל אתר האינטרנט, חשוב שתהיה בו אינפורמציה נוספת ומעניינת בנושאים בהם עסקה הכתבה.

ברוב האתרים, יש אפשרות להגיב לכתבות השונות. כנסו, הגיבו, צרפו לתגובתכם הפניה אל אתר האינטרנט של העסק, אך הימנעו מתגובות בעלות אופי שיווקי מידי.

יחסי ציבור באינטרנט – חשיפה במאגרי מאמרים מקצועיים

אפשרות זו, מתאימה בעיקר לעסקים שהפעילות שלהם דורשת ידע מקצועי כזה או אחר. לקוחות רבים יבחנו בעלי מקצוע, לפי הידע המקצועי שברשותם, מאמרים מקצועיים הם דרך נפלאה לפנות ולהרשים את אותם לקוחות. גולשים רבים מעוניינים לקבל מידע ורקע בנושאים שונים, בטרם פנייתם לבעלי מקצוע בתחום.

הם יחפשו את המידע הזה באינטרנט ובמאגרי המאמרים השונים. אם תהיה לכם נוכחות במאגרים אלו, אם תצליחו ליצור רושם מקצועי ואמין באמצעות המאמרים שתעלו בהם, לרוב תהיו גם הכתובת אליה יפנו הגולשים בכדי לקבל את השירות בו הם מתעניינים.

חשוב שהמאמרים ינוסחו בשפה ידידותית ובהירה, שגם מי שלא עוסק בתחומכם המקצועי, יתמצא בהם בקלות. השפה המקצועית בה אתם נוהגים לעשות שימוש במסגרת עבודתכם, לא תמיד תתאים ולא תמיד תהיה ברורה לאדם מן הישוב. בתחתית כל מאמר, הקפידו לכתוב משפט שמציג את שם הכותב, שם העסק, תחום הפעילות וכתובת אתר האינטרנט.

יחסי ציבור באינטרנט – שיווק ויראלי - באזז

מאז שבא עלינו לטובה עידן הווב – 2, לא זכור עוד תחום ביחסי הציבור באינטרנט, שזכה לבאזז כמו שזכה השיווק הויראלי. שיווק ויראלי הוא אחת הטכניקות המעניינות, היצירתיות והיעילות יותר שקיימות לצרכי קידום עסקים באינטרנט.  

בין הגולשים מתקיים שיח תמידי, באמצעות דוא"ל, דרך אתרי שיתוף קבצים שונים, דרך פורומים, רשתות חברתיות ועוד. העברת המידע בין הגולשים בלתי פוסקת ומתרחשת בכמה אפיקים בו זמנית. זה למעשה הכלי עליו נשען השיווק הויראלי לצרכי הפצה.

המוצר הויראלי יכול להיות סרטון, גראפיקה, או טקסט, העיקר שיהיה מעניין ויגרום לגולשים לרצות לשתף בו גולשים נוספים. במוצר הויראלי צריך להיות מינון מאוד מדויק של תוכן שיווקי, מחד, שיהיה מספיק ממנו בכדי לגרות גולשים להתעניין בכם, מאידך, שלא יראה כפרסומת.

לא אחת מגלים בעלי עסקים, שאחד הדברים שמאוד נוחים בפעילות יחסי ציבור באינטרנט, לעומת כלי תקשורת כמו עיתונות דפוס, רדיו וטלוויזיה, הוא היכולת לכמת את הצלחתה של כל פעולה. יש לרשות בעלי האתרים מגוון כלים למעקב אחר מבקרי האתר ובדיקה מהיכן הגיעו אל אתר האינטרנט של העסק. לאורך זמן, ניתן לחלק את המשאבים הכלכליים, וכן משאבים כמו זמן ואנרגיה, באופן מוטה תוצאה.





כיצד עובדים יחסי הציבור של גוגל? מחשבות בעקבות הכנס

כתבתנו הוזמנה לכנס גוגל, יצאה עם פנקס, עט ועודף שעות שינה. המסקנות לפניכם.

יחסי ציבור באמצעות רשתות חברתיות באינטרנט

יחסי ציבור באמצעות רשתות חברתיות באינטרנט הוא פתרון אפקטיבי, לא יקר וממוקד, אז למה לא לרתום את כישוריכם החברתיים והמקצועיים לטובת קידום מוצר או שירות?

בלוג ככלי ליחסי ציבור באינטרנט

כיצד בלוג יכול לסייע ביחסי ציבור? קראו כאן על דרך השימוש בבלוג (יומן רשת) לצרכי יחסי ציבור - מדובר בכלי יוצא דופן מבחינת המסר שלו.

10 היתרונות הגדולים של יחסי ציבור ברשת האינטרנט

לצד היתרונות הנודעים לפעילות יחסי ציבור במדיום המסורתי, מציע קמפיין יחסי ציבור באינטרנט ערכים מוספים משמעותיים על פני העיתונות המודפסת. לחץ כאן למידע...

יחסי ציבור באינטרנט - בלוגים בשירות העסק

בלוגים אינם תחליף לכרטיסי הביקור האינטרנטיים של החברות, כלומר – לאתרי האינטרנט התדמיתיים שלהן. הבלוגים מעניינים, אטרקטיביים וחדשותיים יותר, הם הערך המוסף לתדמית החברה באינטרנט, לפעילות יחסי ציבור באינטרנט ולקשר בינה לבין קהל הגולשים. למאמר המלא לחץ כאן...

תדמית באינטרנט - כלים יישומיים

בשונה מחשיפה בעיתונות הדפוס, או בטלוויזיה, תכנים לא מחמיאים באינטרנט נשארים שם לנצח, אין שום דרך למחוק אותם ואינם נעלמים כאשר גיליון העיתון של מחר יוצא לאור, או השידור הטלוויזיוני ממשיך. אולם, יש דרכים רבות להפוך אותם לפחות נגישים ולצמצם את היקף החשיפה אליהם. לחץ כאן לדעת הכל על ניהול תדמית באינטרנט...


מאמרים אחרונים

קישורים
- אינטרנט ותקשורת
- יחסי ציבור
- יחסי ציבור לעורכי דין
- עיצוב לוגו
- חשיפה תקשורתית
- תקשורת
- משבר תקשורת

חיפוש באתר




מפת האתר