משבר תקשורתי

כיצד להיות מוכן לכל משבר תקשורתי

משבר תקשורתי - כיצד זה קורה?

בחיי כל חברה יש רגעים אקוטיים מבחינת האופן בו פעילותה מסוקרת בתקשורת. לעיתים מדובר בהזדמנויות שניצול נכון שלהן יכול למנף את פעילות החברה ולעיתים מדובר באירועים העלולים לגרור סיקור שיפגע משמעותית בתדמית החברה ובפעילותה.

ישנם לא מעט סוגים של אירועים היכולים להוביל אל משבר תקשורתי. יתכן שיתפתח משבר כתוצאה מפגם שנמצא באחד ממוצרי החברה, יתכן כתוצאה מהתנהלות לא הגונה של מי מבעלי התפקידים הבכירים בחברה, מפגיעה בזכויותיהם של העובדים בחברה ולעיתים אף מסיבות שאינן בהכרח תוצר של כשל בהתנהלות החברה.

משבר תקשורת

כך או אחרת, לתקשורת קצב משלה ומנהלים רבים נוטים שלא להבין כמה הוא מהיר. מכך למעשה, מפיקים יועצי תקשורת ואנשי יחסי ציבור את שכרם. על מנת להבין את התהליך, כדאי לבחון לפי סדר כרונולוגי את השתלשלות האירועים בכל משבר תקשורת.

בבחינת פעילותה של כל חברה ניתן לזהות תרחישים אפשריים שיגרמו לפריצת משבר תקשורת, ניתן אף ברמה המערכתית, להתכונן למצב כזה מבלי לבחון תרחיש ספציפי.

התמודדות עם משבר תקשורתי

אם נציג כדוגמא את חברת "רמדיה", יהיה סביר לומר שטוב היה לחברה להתכונן מבעוד מועד לתרחיש לפיו המוצרים שהיא משווקת יגרמו לנזק בריאותי. כך לגבי כל יצרנית ומשווקת מזון.

כאשר פורץ משבר תקשורתי ישנו פרק זמן קריטי לניהול נכון של המשבר מול התקשורת. במידה ולא נעשתה שום הכנה לסיטואציה הסבוכה הזו, גם טובי היועצים התקשורתיים יתקשו תוך פרק זמן כה קצר ללמוד את מהות המשבר, את מערך האינטרסים של החברה, לגבש סל מסרים רלוונטי וליצור סיקור מתאים. הדבר קשה פי כמה כאשר מדובר בארגון גדול עם נדבכים רבים, שלפתע כולם כאחד חשופים לסיקור בתקשורת.

ניהול משבר תקשורתי

תהליך ניהול משבר תקשורתי הינו תהליך מורכב ובמסגרתו קיימת חשיבות רבה לכל שלב וצעד. מהי מהירות התגובה? האם במסגרת החשיפה הראשונית של הטענות שהועלו כנגד החברה, כבר הספיקה החברה לגבש תגובה לטענות ותגובתה מתפרסמת לצד ההאשמות שהועלו כנגדה?

האם אותה תגובה, מכילה אינפורמציה מקיפה ומדויקת אודות מידת האחריות שנוטלת החברה על הכשלים בהם היא מואשמת וכיצד היא מביעה אמפטיה ורצון להטיב עם מצבם של הנפגעים?

השעות הראשונות הן קריטיות והן אלו שיקבעו את אופי הסיקור בתקשורת, הן אלו שיכריעו מה תהיה מידת הנזק שיגרם לחברה מבחינה תדמיתית ועסקית.

כבודם של עורכי הדין שעובדים בשירות החברה, במקומו מונח, אך הדין הציבורי מתנהל לפי כללים שונים לחלוטין מזה שמתרחש בין קירות בית המשפט. הדין הציבורי לא רק מהיר יותר, הוא גם אינו מזכה מחמת הספק, אלא מרשיע. בעוד עורכי הדין עסוקים בניהול ההגנה בבית המשפט, חשוב שיעמוד לצד החברה איש מקצוע מתחום התקשורת, שידע לנהל כל משבר תקשורתי אפשרי, בתבונה, יעילות וללא עיכובים מיותרים.




מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור
- יחסי ציבור לעו"ד
- יחסי ציבור באינטרנט
- חדשות תקשורת
- עיצוב לוגו

חיפוש באתר




מפת האתר