תקציבאי יחסי ציבור

תקציבאי יחסי ציבור - הפנים של חברת יחסי הציבור

המונח תקציבאי מעלה אסוציאציות של רואה חשבון ועבודה משרדית. בפועל, תפקיד התקציבאי הוא ההיפך הגמור מניירת, משרד וחוסר דינמיות.

תפקיד התקציבאי משול למנהל פרוייקטים שצריך לעמוד מול כמה חזיתות בו זמנית, לפתור בעיות ולהיות יצירתי ודינמי כל הזמן.

ככלל, תפקיד התקציבאי במשרד יחסי ציבור הוא לייצג את הלקוח אל מול החברה ולייצג את החברה אל מול הלקוח. השניות בעבודת התקציבאי גורמת לכך שצריך אופי מסויים מאוד על מנת לעמוד בכל המטלות הנדרשות ובהצלחה יתרה.

ניהול התקציב

ניהול התקציב של הלקוח במשרד יחסי ציבור מדגיש את יכולותיו האישיות של התקציבאי. בהתאם לתקציב צריך למקסם את היכולות ולהשיג תוצאה הגבוהה מסך מרכיביה.

התקציבאי במשרד יחסי ציבור צריך לדאוג ללוחות זמנים מדוייקים, הוצאת הודעה לעיתונות במועדים המתאימים, לנהל את אירועים הקשורים ליחסי הציבור (כמו מסיבת עיתונאים ודומיה), לשמור על קשר עם כל הגורמים המסייעים ביצירת התדמית וכמובן, גיבוש אסטרטגיה עבור מיתוג הלקוח וכמובן יחסי ציבור שוטפים.

עבודה מול הלקוח

לקוח במשרד יחסי ציבור אינו מתקשר עם כל המשרד אלא אך ורק עם התקציבאי. לצורך העניין, התקציבאי הוא הפנים של החברה, הכתובת במקרה של כישלון, אך גם יעד הפרגון במקרה של הצלחה.

התקציבאי מגבש עם הלקוח את הטקטיקה ליחסי הציבור ונותן לו דיווח מקיף על ההצלחות, האירועים ותוצאות הפעולות שנועדו להביא את תדמית הלקוח לידי הציבור לידי קהל היעד.

דרגות ואפשרויות קידום

תקציבאים זוטרים הפועלים במסרגת משרדי יחסי ציבור יעבדו לכל היותר על שניים או שלושה תיקים של לקוחות, לרוב לא הגדולים ביותר במשרד. במידה והשיג והצלחות הם יכולים להתקדם לדרגת תקציבאים בכירים, שם יטפלו בכמה תיקים או בשדרוג רמות התקציב ובאיכויות הלקוח.

ניהול תקציב של לקוח גדול, חברה מסחרית או פוליטיקאים, היא משימה מורכבת הדורשת יכולות גבוהות.

תקציבאי הוא אדם אשר למד לתואר ראשון באחד המקצועות הקשורים לתחום, והם תקשורת, כלכלה, מנהל עסקים ואפילו פסיכולוגיה. תקציבאי במשרד יחסי ציבור המייצג פוליטקאים נדרש גם לידע בפוליטיקה ומדעי המדינה.

שעות העבודה הן דינמיות וארוכות, לרבות סופי שבוע וקשר רציף עם הלקוח גם מחוץ לשעות העבודה.

תחושת סיפוק ורכישת נסיון

אין ספק כי ניהול פרוייקט של יחסי ציבור היא מלאכה מתישה וקשה. יחד עם זאת, הסיפוק בעבודה הוא גדול וגרף הלימודים הוא תלול. יחסי ציבור בעולם המתוקשר נוגעים בכל מדיה אפשרית – עיתונות כתובה, מצולמת, טלוויזיה, תוכן שיווקי או יחסי ציבור באינטרנט, כאשר בכל אחד מהנתיבים, יכולתו וכשרונותיו של התקציבאי חייבים לבוא לידי ביטוי.

אל תפקיד התקציבאי מגיעים דרך חברות השמה ייחודיות ודרך הלימודים. ככל שתקדימו לעסוק בתחום כך תצברו נסיון משמעותי שיעזור לכם להתקדם לרמות של סופרוויזר או אפילו פתיחת משרד יחסי ציבור עצמאי.

שכר התקציבאי ההתחלתי אינו גבוה במיוחד, בייחוד ביחס לשעות העבודה הלא-שגרתיות של המקצוע, אך עם הנסיון ניתן להגיע לרמות שכר יפות. כמו כן, הלמידה והסיפוק מהעבודה יכולים להצדיק את השעות הארוכות.



מאמרים אחרונים

קישורים
- לוגו - הפנים של העסק
- יחסי ציבור באמצעות בלוגים
- מה קורה במשבר תקשורת?
- עיתונאים ויחסי ציבור
- יחסי ציבור לעורכי דין
- איך משיגים חשיפה?
- יחסי ציבור לאוניברסיטאות

חיפוש באתר




מפת האתר