יחסי ציבור לאנשי צבא

למה אנשי צבא צריכים יחסי ציבור?

ההבדל בין יחצנו"ת לפרסום

מהם יחסי ציבור ובמה הם שונים מפרסום? אם תנסו להיזכר מתי לא חיכיתם לפרסומת שתעבור כבר מהמסך, סביר שלא תצליחו.

למה? כי פרסום אומר לכם בצורה בוטה מה טוב ומה לא ובמה לבחור ואף אחד לא אוהב שמחליטים בשבילו. לעומת זאת יחסי ציבור, כשמם כן הם - בונים מערכת יחסים בין האדם או המוצר לבין הציבור.

אמנם המטרה הסופית היא חשיפה תקשורתית לציבור המטרה, אבל הדרך היא באמצעות 'יחסים' - לגרום לציבור לאהוב אתכם או את המוצר שלכם.

כמו כל מערכת יחסים גם כאן מדובר על בנייה איטית ויסודית שנעשית בדרך כלל באמצעות כתבות מחמיאות, מסיבות עיתונאים, אירועים והשקות מתוקשרות. חריש עמוק כזה בתודעת הציבור לוקח זמן, אך מביא תוצאות מהותיות שלא ניתן להשיג באמצעות פרסום.

יחסי ציבור - בפקודה!

פרסום לא תמיד מועיל לכולם ואחת הדוגמאות לכך היא פרסום לאנשי צבא, הרי אין טעם להציג אלוף זה או אחר מחייך בשלטי חוצות.

החלטה על אסטרטגיה של יחסי ציבור לאנשי צבא צריכה להעשות בדלתיים סגורות, תוך המנעות מפופוליזם. 

באופן שכזה ייעוץ תקשורתי וסיוע של יחצ"ן עשוי להועיל רבות לאיש הצבא. דוגמא עדכנית שמאפשרת לנו מבט שקוף אל תוך מערכת השיקולים של אדם הנעזר ביחסי ציבור ניתן לראות בפרשת גלנט.

מסמך גלנט

לאחרונה התפרסם מסמך המכיל תוכנית לקידום האלוף גלנט אל תפקיד ראש המטה הכללי.

תוכן המסמך מעיד כי מחברו מתמחה ביחסי ציבור, כשהוא מגלה בקיאות בחולשות וביתרונות של מתחרי גלנט.

מתוך כך הוא מציע לנצל את היריבויות בין האלופים המועמדים ואת מצב היחסים הרעוע בין הרמטכ"ל הנוכחי גבי אשכנזי לאהוד ברק על ידי ידיעות מפוקפקות שיופצו במטרה להחליש את שאר המועמדים.

המסמך נכתב על נייר רשמי של חברת יחסי הציבור 'ארד תקשורת', בכדי להדגיש את מהותו היחצני"ת וליצור רושם מיידי כי יואב גלנט הסתייע בעזרת משרד יחסי ציבור לשם קידום מועמדותו.

התגובה הרשמית של האלוף גלנט וכן משרד 'ארד תקשורת' היא הכחשה שהמסמך שייך להם באופן כלשהו.

פרשה זו הציגה את היחצנו"ת לאנשי צבא באור שלילי ואכן יש מקום לפקפק בחוקיותם במקום זה, מאחר ומדובר באחראים על בטחון העם ולא במוצר זה או אחר, אך למעשה גם במסגרת הצבא יש חשיבות ליחסי הציבור שאתה עושה לעצמך.

לנצח במערכה על דעת הקהל - יחסי ציבור בצבא

מאז ומעולם נהגו בכל הצבאות, החל מהמצביאים הגדולים וכלה באחרון החיילים, לספר על מעלליהם בשדה הקרב, להתפאר בהם ואף להעלותם על הכתב.

כולם חשו צורך בתמיכתה ובהערכה, וגם בהתנהלות של צה"ל מול החוץ קמו גופי תקשורת כמו דובר צה"ל.

בימינו הצורך בכך התחדד עוד יותר, מאחר והתקשורת והדמוקרטיה הגדילו את התלות של הצבא בעם שמאחוריו, עד שכיום כל מערכה צבאית ולו הפשוטה היותר, תוגדר ככישלון אם כך קהל המטרה חושב והדוגמאות רבות.

השקיפות שנוצרה בעידן האינטרנט גורמת לכך שבכל מקרה הציבור ישפוט כל אחד בכל צעד, והביקורת מטבעה נוטה להבליט חסרונות.

לכן ישיבה בחוסר מעש בתחום יחסי הציבור תמנע התקדמות גם מאיש צבא מוצלח ביותר, אף אחד לא יוכל לקדם אותו כשהעם עומד כנגדו.חשיבותם של יחסי ציבור בולטת עוד יותר לנוכח מאמצי התקשורת להפוך כל מעידה לכתבת קלון הרסנית.

אדם שיגיע מוכן מראש למפגש כזה עם התקשורת, באמצעות בנייה מוקדמת של מערכת יחסים עם הציבור או הארגון בגבולותיות הוא פועל, יהיה כשיר יותר לשרוד מתקפות עיתונאים ותקשורת, מכיוון שזכה באהבת סובביו.

אכן מקובל לחשוב כי יחסי ציבור לעסקים ולפוליטיקאים הם הנפוצים ביותר והדבר מקשה על הבחירה בהם לאנשים שמאמינים בעשייה, אבל אין ברירה - אם אתה לא שם אתה לא קיים והאפשרות להתבלט מעל פני אחרים הולכת וקטנה.

מתעניינים ביעוץ תקשורת עבור אנשי ציבור? קראו על
יחסי ציבור לפוליטיקאים



מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור לעורכי דין
- עיצוב לוגו פרסומי
- התקשורת הישראלית
- יחסי ציבור באינטרנט
- תפקיד הדובר בארגון
- מיתוג תדמית מקצועי
- כתיבה שיווקית באינטרנט

חיפוש באתר




מפת האתר