יחסי ציבור לאמנים - לקראת סלבריטאות

כשהאומן הופך לסלבריטאי - יחסי ציבור כדי להיות מפורסם

החלום הרטוב של כל אם יהודיה היה, בעבר הלא רחוק, שבנה יהפוך לרופא, עורך דין או רואה חשבון, כך הוא יוכל להביא הרבה גאווה למשפחה ולא פחות חשוב - משכורת מכובדת.

עם השנים המקצועות המבוקשים הפכו להיות כדורגלנים, דוגמנית ואפילו השתתפות בתכניות ריאליטי - בכולם יש פרסום וכסף בשפע.

לעומת עיסוקים נחשקים אלו, הרצון להיות אמן בישראל של היום אינו כל כך חד משמעי.

אדם בעל תשוקה למשחק ירצה להיות שחקן, אך לא בטוח שאם יגשים את חלומו אותו אדם יבוא על שכרו - תרתי משמע.

למעשה, אמן מרוויח כיום בישראל הוא אמן שנמצא ברשימה מצומצמת יחסית של אמנים מוכרים ומצליחים. אמנים הנמצאים בשוליים מצליחים ומרוויחים  משמעותית פחות.

שאלת מיליון הדולר היא כמובן - מהי הנוסחא להצלחה?

פרסום - הדרך לפרוץ לתודעת הציבור

ישנן דרכים רבות להפוך לאמן מצליח. בין אם מדובר בכישרון טבעי, בתכונות המבדילות אותך מאמנים אחרים, כוח רצון והתמדה יוצאי דופן ואפילו קצת מזל שאף פעם לא מזיק.

אין נוסחא בדוקה להצלחה, אך ישנן פעולות שיסייעו לך לעלות על דרך המלך. לזמר שנמצא בתחילת דרכו, מוכשר ככל שיהיה, בלתי אפשרי כמעט לפרוץ לתודעה ללא עזרה.

לצורך המחשה, ניתן לדמיין סיטואציה בה זמר מתחיל מוסר לאחת מתחנות הרדיו או לאחת מחברות ההפצה דיסק ובו מספר שירים שלו.

סביר להניח שאותם גורמים מקבלים מאות ואלפי קלטות כאלו מידי שנה ולכן גם אם הזמר מוכשר מאוד, הסיכוי להתבלט או אפילו שהשירים שלו ישמעו מתישהו אינם גבוהים במיוחד.

לעומת זאת, אם אותו הזמר היה מאבד מאלמוניותו והיה יחסית מוכר, דיסק עם שירים שלו היה זוכה להתייחסות הרבה יותר כבדת משקל. כמובן שהסיכוי שהשירים שלו יושמעו ויזכו להצלחה גדל בהתאם.

יחסי ציבור הם דרך מצוינת עבור האמן להכנס לתעשיית התקשורת ולקבל חשיפה תקשורתית אשר תביא לו את ההכרה לה הוא מייחל.

כרטיס כניסה לעולם הזוהר

חלק בלתי נפרד מההצלחה של כל אמן היא הבולטות שלו. ככל שהאמן יופיע ביותר כתבות ויצולם ביותר אירועים נחשבים - ידברו עליו יותר, וככל שהבאז מסביב יהיה גדול יותר, הדרך של האמן המוכשר אל ההצלחה תהיה קצרה הרבה יותר. 

לכאורה, התהליך נשמע מאוד הגיוני ומאוד פשוט, אך לא לכל אחד יש את הקשרים ואת היכולת ליצור כתבות בכלי תקשורת נחשבים או לארגן כניסה לאירועים נחשבים ומתוקשרים.

למען מטרה זו קיימים משרדי יחסי ציבור, להם ניסיון רב שנים בבניית אסטרטגיות תקשורת וקשרים ענפים בעולם הזוהר.

קשרים אלה באים לידי ביטוי באינטראקציות יומיומיות עם אנשי מפתח בתעשיית הבידור, כגון אנשי תקשורת מובילים, לכן ביכולתו של משרד יחסי הציבור ליצור מיתוג חדש ומחושב של האמן, באמצעות כתבות מחמיאות בכלי התקשורת המובילים, כניסה לפרמיירות ואירועים נוצצים וטיפוח התדמית הרצויה.

הקשר הרציף עם אנשי מפתח בתעשיית הבידור מאפשרים למשרדי יחסי הציבור גם לשלוח את ביצועי האמן לחברות הרלוונטיות ובכך להגדיל את סיכויי החשיפה בחברות אלו.



מאמרים אחרונים

קישורים
- איך מסתדרים עם משבר תקשורתי?
- הכירו: כתיבה שיווקית ברשת
- עריכת מסיבת עיתונאים
- יחסי ציבור למוסדות אקדמיים
- איך תוכל למתג את עצמך?
- המדריך המלא לנטוורקינג
- מה כולל תפקיד הדובר?

חיפוש באתר




מפת האתר