יחסי ציבור ועריכת מסיבת עיתונאים

מסיבת עיתונאים כאסטרטגיה שיווקית

יש משהו משותף לארגונים כלכליים, לחברי כנסת ופוליטיקאים, נושאי משרות ציבוריות, קבוצות ספורט, אולפני סרטים, עורכי דין, לסלבריטאים ולאינדיבידואלים וארגונים אחרים.

הציבור מגלה בהם עניין או שיש באמתחתם רעיון, מסר, מוצר חדש או חדשות שלבטח יהיה בהם עניין ציבורי ולשם העברתם הם נזקקים לתיווך של מסיבת עיתונאים.

מהי מסיבת עיתונאים?

מסיבת עיתונאים הינה פלטפורמה רב-גונית. היא מאפשרת חשיפה תקשורתית מאסיבית של חדשות ייחודיות, השקת מוצר חדשני, מסר פוליטי או מהפך שיווקי.

היא יעילה במקרים בהם מעוניינים לתקן מידע שגוי שהופץ וליצור מיתוג שיוביל לתדמית אמינה לאדם או לגוף במרכזה, וגם יכולה להוות תרופה למכה במקרה של הדלפת מידע שגוי, כאשר היא מסוגלת למנוע אותו מראש או להתעמת איתו בצורה מרוכזת ואפקטיבית.

מה שמארגני מסיבות עיתונאים חייבים לזכור הוא כי הבימה הזאת מהווה גם היכרות ראשונית בין ארגונים ואינדיבידואלים לבין עולם התקשורת.

זהו האופן בו בעתיד תעדיף המדיה לסקר אותם, שכן בעולם העיתונות והתקשורת שם המשחק הוא להיות מוכר וליצור רשת חברתית.

איך מתנהלת מסיבת העיתונאים?

המסיבה יזומה על ידי יועצי תקשורת, אנשי יחסי ציבור או דוברים של הארגון או הפרט, הפונים לעיתונאים בבקשה להתכנסות משותפת במקום ספציפי.

הכינוס נערך לשם הצגת דברים שלא ניתן להעבירם במסגרת הודעה לעיתונות, והוא משמש להסברה תמציתית ככל שניתן, שכן הזמן הקבוע לכינוס הוא בין שעה לשעה וחצי.

במקרה של משבר תקשורתי שכונס ספונטנית נדרשת התארגנות אחרת, אך לרוב מחצית מהזמן מוקדשת לפרזנטציה והעברת המסר והמחצית האחרת לשאלות העיתונאים.

אחד היתרונות הבולטים של האירוע הוא ההזדמנות להשיב על שאלות ותהיות באופן מרוכז במקום להתרוצץ בין כלי תקשורת. בצורה זו גם נוצר "באז" תקשורתי סביב מושא שלא היה בהכרח זוכה לאותו סיקור עיתונאי לולא היוזמה.

על יוזם המסיבה לקבוע את המועד בהתאם לשיקולים אסטרטגיים ותוך מודעות לזירה הפוליטית והחברתית. ישנם כללים חשובים בנוגע לתזמון אך בעיקר הכרחי להתחשב במועדי סגירת עיתונים ובמועדי שידורי החדשות ברחבי המדיה, ובאירועים סמוכים.

המסיבות נערכות לרוב בבית אגודת העיתונאים בתל אביב, בירושלים או בחיפה, אך נפוצות גם בחדרי כנסים בבתי מלון, במשרדים גדולים, לשכות שרים, בתי משפט ועוד.

אם ברצון המארגנים להזמין מקום בבית אגודת עיתונאים יש למסור את כל הפרטים הרלוונטיים (הנושא, המשתתפים, הכתבים, המועד) ולעשות כן כשבועיים מראש.

עיתונאים - הבוסים האמיתיים של המסיבה

וידוא עם העיתונאים שלא מתוכננת באותו מועד פעילות אחרת חיוני, שכן בתיווך האגודות המועדים נקבעים לרוב מראש ויש להתחשב בשיקוליהן.

עיתונאים המשתתפים מוזמנים לפי הרלוונטיות שלהם לנושא המועבר ויש להתחשב בכך אלא אם יש הגיון שיווקי בהזמנת כתבים מתחומים אחרים.  תפקידם קריטי - הם יכולים להיות שופר חיובי לרעיונות, ומצד שני יכולים להיות אלו שיפילו את הדוברים ויפגעו במיזם ובמותג.

זכות העיתונאים, שהרי לשם כך הם שם, לבקש הבהרות אך גם להקשות, בעוד שאחריות המארגנים היא להרשים אותם. 

יש להתחשב בכך שבמדיה הסיקור גם כך יעבור עריכה ולכן יש לברור מילים ומעשים למען התוצאה הטובה ביותר.



מאמרים אחרונים

קישורים
- כתיבה שיווקית לאתרים
- יח"צ למוסדות אקדמים
- מיתוג אישי באינטרנט
- על משרד יחסי ציבור
- ביטוח יחסי ציבור
- יחסי ציבור בכנס
- קשרי משקיעים ויח"צ

חיפוש באתר




מפת האתר