תדמית באינטרנט - כלים יישומיים

שיפור תדמית באינטרנט - עשה זאת בעצמך

כיצד תוכלו להשפיע על המידע אליו יחשפו לקוחותיכם ולשפר תדמיתכם?

גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם, הפך בשנים האחרונות ל"אלוהי המידע באינטרנט". כל מה שגולשים רוצים לדעת, החל מעדכוני חדשות, דרך ספקי שירות ומוצרים בתחומים שונים וכלה במידע על אנשים, או עסקים ספציפיים – הרוב המכריע של הגולשים מחפש בגוגל.

כאשר מדברים על יחסי ציבור באינטרנט ושימוש ברשת האינטרנט כפלטפורמה לקידום העסק, תמיד מזכירים את חשיבותה של נוכחות בתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש גוגל. אין ספק, שאם תופיעו בין התוצאות הראשונות תחת מילות חיפוש רלוונטיות לתחום בו פועל העסק, זה יגדיל באופן משמעותי את היקף הפניות אליכם ויזניק את ה"מכירות".

כלומר, נניח שבבעלותכם עסק בתחום האינסטלציה, ששמו "משה האינסטלטור" (או כל שם אחר), כדאי מאוד שתחת מילת החיפוש "אינסטלטור", יופיע "משה האינסטלטור" בין אחת התוצאות הראשונות.

איזו תדמית יש לעסק שלכם באינטרנט?

למנוע החיפוש של גוגל רשימה של 9 וחצי מיליארד דפי אינטרנט, את כל המידע הזה, גוגל מארגנת, מתעדפת והופכת אותו לנגיש, עבור כל גולש שמעוניין בו. מנוע החיפוש סורק את דפי האינטרנט בהם מאמרים, כתבות , דעות וכל היוצא באלו ושומרת אותם בזיכרון שלה. אפילו דפי אינטרנט שנסרקו ולאחר מכן בעלי האתר מחקו אותם, גוגל מציגה בתוצאות החיפוש הרלוונטיות, כי הם שמורים בזיכרונה.

וכעת, בואו נעשה תרגיל, כנסו לנעליו של לקוח פוטנציאלי, המעוניין לאתר מידע על טיב המוצרים, או השירותים שאתם מציעים. גשו למנוע החיפוש של גוגל ובצעו שני חיפושים, האחד יחפש את שם העסק והשני יחפש את שימכם. אם העסק מנוהל על ידי מספר מנהלים, חפשו גם את שמותיהם. עיינו בתוצאות החיפוש ושאלו עצמכם, האם התכנים אליהם נחשף הגולש בעקבות החיפושים, הם התכנים הראשונים אליהם תרצו שייחשף לקוח פוטנציאלי.

רוצים לדעת הכל על שיפור תדמית באינטרנט? פנו אלינו עוד היום!
צור קשר

יש לא מעט מקרים, בהם חיפוש אחר מילות המפתח שמכילות את שימכם, או שם העסק, יניבו תוצאות שאינן מקדמות את המאמצים השיווקיים שלכם ובמקרה הפחות סימפטי – אף מזיקות להם.

כתבות לא מחמיאות שפורסמו על העסק, לקוחות לא מרוצים ש"המליצו" בפורומים, או בטוקבקים שונים להימנע מהתקשרות עימכם, דברים שכתבתם והעליתם לאתרים שונים – שאינם מחמיאים לשימכם החתום עליהם, פרופיל משתמש שלכם - החושף מידע שאין ברצונכם לחשוף, או סתם תוצאות שאינן חשובות ודוחקות אחורה את התוצאות שחשובות לפעילות העסק, כל אלו ועוד, לא צריכים להופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות.

זה לא משנה מה גודל העסק שלכם ומה היקף החשיפה לה זכה העסק, או מנהליו, עד היום – באמצעות מספר פעולות פשוטות תוכלו לדאוג שדפי התוצאות הראשונות תחת חיפוש שמכך, או שם העסק, יטיבו עם תדמיתכם.

בשונה מחשיפה בעיתונות הדפוס, או בטלוויזיה, תכנים לא מחמיאים באינטרנט נשארים שם לנצח, אין שום דרך למחוק אותם ואינם נעלמים כאשר גיליון העיתון של מחר יוצא לאור, או השידור הטלוויזיוני ממשיך. אולם, יש דרכים רבות להפוך אותם לפחות נגישים ולצמצם את היקף החשיפה אליהם.

כלים לניהול תדמיתכם באינטרנט – עשה זאת בעצמך

האמריקנים, כדרכם, מצאו לשירותי ניהול תדמית באינטרנט שם שיווקי וקליט - Reputation Management. קיימות בעולם כמה וכמה חברות, המספקות שירותים מעין אלו לעסקים בתחומים שונים. אולם, קיימים מספר צעדים פשוטים, באמצעותם תוכלו לשפר את תדמיתכם באינטרנט, באופן עצמאי. כל שנדרש מכם, הוא מעט זמן ומחשבה.

ביל גייטס, הצהיר בגאווה שבאינטרנט – התוכן הוא המלך. גייטס צדק, תוכן משפיע בראש ובראשונה על הקוראים שנחשפים אליו, אך לא רק, יש לו השפעה ניכרת גם על תוצאות החיפוש בגוגל. הרעיון שניצב במרכזה של פעילות ניהול תדמית באינטרנט, הוא קידום תוצאות מועילות לראש הרשימה ודחיקת תוצאות חסרות תועלת, או מזיקות, לדפים נידחים בתוצאות החיפוש.


צרו תוכן – מעבר לאתר האינטרנט של העסק, קיימים לא מעט מאגרי מאמרים, פורומים, רשתות חברתיות ואתרי בלוגים, בהם תוכלו ליצור ולפרסם אילו תכנים שתרצו. ככל שבאתר האינטרנט של העסק יהיו דפים רבים יותר, שהטקסט בהם מכיל במקומות החשובים לגוגל את שם העסק ומנהליו, כך יגדל כוחם והסיכוי שהם יהיו בין תוצאות החיפוש הראשונות תחת שם העסק, או שימכם.

חפשו באינטרנט אתרים שמרכזים מאמרים מקצועיים, פורומים העוסקים בתחומים משיקים לתחום פעילות העסק, רשתות חברתיות וכדומה. צרו בהם תוכן ושלבו בטקסט את שם העסק והשם שלכם. מהשמות, צרו הפנייה (קישור) אל הדפים שתרצו לקדם מתוך אתר האינטרנט של העסק, בכדי שאלו יופיעו בתוצאות הראשונות תחת החיפוש.

קישורי אינטרנט ככלי לניהול תדמית

בחלק מהאתרים, קיימת מערכת שהופכת את הקישורים שתעלו, באופן אוטומטי לקישורים שגוגל אינו סורק. ככלל, קישור מתוך עמודי אינטרנט העוסקים בתכנים מתאימים, אל אתר האינטרנט של העסק, "מחזק" את כוחו של האתר בעיני מנוע החיפוש ו"גורע" חלק מכוחו של עמוד האינטרנט מתוכו יוצא הקישור.

בכדי למנוע מגולשים "לגנוב" כוח מאתרי המאמרים, או הפורומים, בחלקם פועלת תוכנה שמונעת מגוגל לזהות את הקישורים והם מיועדים אך ורק להפניית הגולשים. כך או אחרת, הפניה זו מועילה לשיווק העסק וכדאי שתשתמשו בכלי הזה.

גם קישורים מתוך אתרי אינטרנט של ספקים, או לקוחות של העסק, כאשר ההפניה מתבצעת מתוך שם העסק, או שימכם. בתמורה תוכלו להציע להם שירות דומה באתר שלכם.

שיפור תדמית באמצעות בלוג מקצועי באינטרנט

כלי נוסף שזוכה לאחרונה לפופולאריות רבה, הוא בלוג מקצועי. הראשונים שעוררו את המודעות לכלי הזה בארץ, היו מנהלי טיב טעם. על רקע התחקיר של כלבוטק, אודות מחדלים שונים שנמצאו בתהליך האחסון וההובלה של בשרי טיב טעם, פתחו מנהלי טיב טעם בלוג מקצועי ובו שיטחו בפני קהל הגולשים את הגרסה שלהם לסיפור. זו הייתה הפעם הראשונה, בה משבר תקשורתי של חברה גדולה נוהל באמצעות בלוג מקצועי.

גם אתם יכולים. בלוג מקצועי לא חייב לבוא כמענה לטענות המושמעות נגדכם, למרות שככזה הוא הוכיח את יעילותו. בלוג מקצועי יכול להוות כלי משמעותי בשיפור תדמיתכם והשפעה על תוצאות החיפוש תחת שם העסק ושימכם.

יש בידכם ידע מקצועי שתרצו לחלוק? אם הגולשים שיחפשו אתכם בגוגל יחשפו לתוצאות חיפוש המכילות מאמרים אלו – זה יטיב עם המוניטין המקצועי שלכם. יש לכם מה לומר על הענף בו פועל העסק, או על השירותים, או המוצרים שהוא מציע? גם אלו, ידחקו תוצאות חיפוש לא מחמיאות לדפים נידחים ויחשפו את הגולש למידע שברצונכם להעביר לו.

לקוחות מרוצים בשירותכם

אין זה חשוב מה המוצר, או השירות שברצונכם לשווק, וודאי תמצאו לא מעט לקוחות, או צרכנים מרוצים. בקשו מהם לכתוב המלצות, לעיתים קרובות הם ישמחו לעשות זאת. כדאי שהמלצות אלו יהיו חתומות בשם מלא של הלקוח, או החברה הממליצה. אם ברצונכם לעודד אותם לעשות זאת, תוכלו להציע אחוזי הנחה, עבור השירות, או המוצרים שאתם מציעים.

קיימות דרכים רבות להשפיע על תוצאות החיפוש בגוגל, חלקן, כפי שתיארנו במאמר זה, פשוטות יחסית וניתנות ליישום גם על ידי מי שאינו מכיר אלגוריטמים של מנועי חיפוש ולא מתמצא בתחום השיווק באינטרנט.

רוצים לדעת הכל על ניהול תדמית באינטרנט? פנו אלינו עוד היום!
יצירת קשר





מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור באינטרנט
- יחסי ציבור לעורכי דין
- יחסי ציבור
- חשיפה בתקשורת
- חדשות
- מיתוג מקצועי
- שיווק באינטרנט

חיפוש באתר




מפת האתר