יחסי ציבור באמצעות רשתות חברתיות באינטרנט

עושים יחסי ציבור ברשת - שימוש במדיה חברתית

חלקם של יחסי הציבור באינטרנט בתוך עולם יחסי הציבור תפח באופן משמעותי מאוד בשנים האחרונות. כיום היכרות עם רשתות חברתיות, בלוגים וויו טיוב הוא כלי קריטי עבור קמפיין של יחסי ציבור בכל משרד יחסי ציבור מקצועי.

סקרי שוק רבים מראים כי מרכז הכובד של עולם השיווק ויחסי הציבור עובר לרשת האינטרנט. בעיני רבים בתחום יחסי הציבור הרשתות החברתיות הן הקרקע הפורה ביותר עבור מיתוג מוצר או מיתוג אישי באינטרנט.

בעזרתן ניתן להפיץ מסרים בתפוצה רחבה ובינאישית וללא צורך בתשלום. כיום כבר לא ניתן למצוא, חברה, ארגון או אדם, שרוצים לפרוץ לתודעה הציבורית ולא מנהלים חשבון באחת או יותר מהרשתות החברתיות.

המאפיין המרכזי של הרשתות החברתיות הוא שהגולשים הם אלה שיוצרים את התוכן, כך שמבחינה טכנית אין שום הבדל בין היחצן לבין הנמען.

הפעילות ברשתות החברתיות שינתה ועדיין משנה את עולם יחסי הציבור והיא מחייבת אימוץ דרכי פעולה ומתן דגשים שונים מאלו הננקטים במדיה אחרים.

למה צריך יחסי ציבור דרך רשתות חברתיות?

שימוש ברשתות החברתיות בתחום יחסי הציבור הופכת לכורח המציאות, גם עבור מי שלא מבלה שעות אל מול הפייסבוק. שתי סיבות מרכזיות שהופכות את התחום לאטרקטיבי כל כך, הן גודלה של חשיפה תקשורתית ברשת ועלויות פרסום באינטרנט.

משרד יחסי ציבור שרוצה להגיע לחשיפה של עשרות או מאות אלפי אנשים דרך רוב כלי התקשורת צריך להשקיע זמן, מאמצים ומקרים רבים סכומי כסף לא מבוטלים. עדיין, גם לאחר שקיבלנו את החשיפה, אף אחד לא מבטיח לנו איך כלי התקשרות יבחר להציג אותנו.

במקביל, ניתן דרך הרשתות החברתיות להגיע לחשיפה שווה ואפילו גדולה יותר בחינם מבלי לזוז מהמשרד או מהבית. את המסר אנו קובעים באמצעות פתיחת דף בפייסבוק, חשבון בטוויטר או במייספייס.

בנוסף לכך, איכות המסר שעובר דרך הרשתות החברתיות מתברר כאיכותי ואמין. בניגוד לאתרי החדשות באינטרנט שנחשבים אמינים פחות מהטלוויזיה והעיתונים, דווקא המידע שמגיע דרך הרשתות החברתיות נתפס כבינאישי, אמין וכמניע לפעולה, זאת על פי מחקרים שנערכו לאחרונה.

איך מתחילים? ואיפה להשקיע את המאמץ?

ההתחלה פשוטה ומוכרת לרובנו. פותחים חשבון ברשת החברתית ומתחילים לגייס חברים ולהזין תכנים.

מאפיין פעולה מרכזי של יחסי ציבור ברשתות הוא העברה עקיפה של המסר. קהל היעד לא נכנס לרשת החברתית כדי להיות מוצף בתכנים יחצ"נים, אולם מידע מועיל, סרטונים אטרקטיביים ולינקים מעניינים ימשכו את תשומת ליבו של הגולש לדף שלנו והרווח העקיף שנקבל יהיה החשיפה.

על מנת לדאוג שהחשיפה תתקבל בקרב קהל היעד הנכון, חשוב לאתר את הרשתות החברתיות המתאימות ביותר לקהל היעד שלנו. לאנשי יחסי הציבור בישראל יש מספר אפשרויות פעולה בתחום הרשתות החברתיות:

  • פייסבוק היא כמובן הרשת החברתית בעלת רמת החשיפה הגבוהה ביותר בארץ ובעולם.
     
  • מקושרים היא רשת חברתית ישראלית הפופולארית בעיקר בקרב צעירים.
     
  • רשתות נישה קטנות מתעסקות בתחומים מצומצמים יותר, כגון ספורט, מוזיקה או אינטרנט. בנוסף גם רשתות עסקיות כגון לינקדאין או קפה דה מרקר.
     
  • טוויטר ומייספייס אמנם פופולאריות פחות בישראל, אבל מהוות פוטנציאל חשיפה אדיר מעבר לים.

מתעניינים ביחסי ציבור? קראו על יחסי ציבור לאמנים





מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור למסעדות
- התמודדות עם משבר תקשורת
- רוצים לקדם עסק קטן?
- תוכן שיווקי - כלי מנצח
- עריכת מסיבת עיתונאים
- חשיפה תקשורתית בטלויזיה
- איך מייחצנים יום עיון?

חיפוש באתר




מפת האתר