אסטרטגיה שיווקית של יחסי ציבור

אסטרטגיה שיווקית של יחסי ציבור

אסטרטגיה שיווקית נועדה להלחיט על סך הפעולות לצרגי קידום, מיתוג ופרסום המוצר.

למשל, מה יהיה מחיר המוצר, באילו אמצעי פרסום ישתמשו, מי יהיו הספקים? לאיזה קהל יעד מיועד המוצר? ועוד.

אסטרטגיה שיווקית כוללת שלושה פרמטרים עיקריים:

  • המוצר
  • הצרכן
  • הצעת המחיר שתגרום לצרכן לרכוש את המוצר שלך

יחסי ציבור ואסטרטגיה שיווקית

יחסי ציבור טובים ואפקטיביים לעסק הינם למעשה סוג של אסטרטגיה שיווקית שתוכננו תחילה בקפידה תוך שימת דגש על השלבים הבאים:

תחילה יש לבדוק מי הוא הלקוח שלו אתם מתכוונים לעשות יחסי ציבור, מהי מטרת העסק שלו, מה הם הצרכים הייחודיים שלו.

יש לבנות לעסק אסטרטגיה שיווקית של יחסי ציבור  המתאימים בדיוק מירבי לאופי העסק.

יחסי ציבור לעסק צריכים לכלול פרסום של המוצר העיקרי שאותו העסק מוכר או משווק.

מה התכנון כולל?

קהל יעד – יש לוודא כי המסר מגיע אל קהל היעד שאליו הוא מיועד על ידי כנסים וימי עיון או דרך העיתונות הכתובה או דרך המדיה התקשורתית.

מחירי המוצר -  רצוי להחליט על מחירים קבועים לשירותי ומוצרי החברה ולפרסם מראש הנחות ומבצעים על מנת למנוע מצב בו מחיר מבצע יהפוך להיות מחיר קבוע ולא הטבה.

הנחות שונות לקהלי יעד שונים כדוגמת חיילים, סטודנטים, אנשי עסקים ועוד.

מוצרים – יחסי ציבור שעושים את עבודתם נאמנה מגדירים מראש ביחד עם הלקוח הפרטי או העסקי את קו המוצרים המותאם על פי צרכיו של קהל יעד מוגדר ביותר.

חשיפה תקשורתית - יש לשלב בין התקשורת השיווקית לבין יחסי הציבור של הארגון וזאת משום שהתקשורת השיווקית אחראית על תוכן המסרים המועברים על ידי הארגון אל קהל הלקוחות באמצעות העיתונות, המדיה וכן קמפיינים של פרסום ומכירה.

כמה מילות סיכום

יחסי ציבור משתמשים באסטרטגיה השיווקית על מנת לתכנן את הפעולות שלה לקידום העסק מול קהל יעד ברור ומוגדר מראש. 

משרד יחסי ציבור שמכבד את עצמו קובע לו יעדים ומטרות טרם נקיטת הפעולה.

אנשי יחסי ציבור טובים מכירים תחילה את הלקוח שלהם לפרטי פרטים: מה הם צרכיו האישיים? מהם מטרות העסק?, מהו המוצר הנמכר? ועוד.

רק לאחר בירור מעמיק של הפרטים הללו יש לנקוט בפעולות אופרטיביות כגון: פרסום מסרים בעיתונות, ארגון כנסים וימי עיון, יצירת תדמית לעסק, פתיחת בלוגים באינטרנט לארגון או לעסק קטן של אדם פרטי  ועוד.

יחסי ציבור איכותיים זקוקים לאסטרטגיה שיווקית על מנת להעביר את המסרים שלהם באופן אופטימאלי לקהל היעד שאליו הם מיועדים, בלי לפספס את המטרה של העסק או הארגון.

אסטרטגיה שיווקית של יחסי ציבור אינה מבדילה בין חברה גדולה או עסק קטן של אדם פרטי, היא משרתת ביתר יעילות את שני סוגי העסקים הגדולים והקטנים כאחד.



מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור לעסקים קטנים
- כתיבה שיווקית
- מה בין פרסום ליסי ציבור?
- כשלים בעבודת יח"צ
- יחסי ציבור לעמותות
- יח"צ וצרכנות פיננסית
- יחסי ציבור

חיפוש באתר




מפת האתר