יחסי ציבור לעמותות

יחסי ציבור לעמותות

 חשיפה תקשורתית ויחסי ציבור לעמותות, למה ואיך?

יותר ויותר משרדי יחסי ציבור עוסקים במתן שירותי יעוץ תקשורתי, קשרי עיתונות ויחסי ציבור לעמותות השונות. לעיתים בתשלום, לעיתים לא, כך או אחרת כולם יודו שפעילות זו עושה טוב על הלב וחשוב שתעשה באופן מקצועי. בייחוד כאשר מדובר בעמותות שמתקיימות מכספי הציבור, השקיפות, המודעות הציבורית והתדמית האמינה בעלות חשיבות רבה.

מנהלי עמותות רבים אינם מבינים מדוע להם שירותים של משרדי יחסי ציבור ולא פרסום למשל, הרי אם המטרה היא לחדור לתודעת הציבור – אז פרסום הנו דרך בטוחה לעשות זאת. יחד עם זאת, אף מנכ"ל של עמותה לא יעלה על דעתו שאינו זקוק לשירותיו של עורך דין ודיי לו בידע הכללי שלו בכדי לייצג את האינטרסים של העמותה בפני בית המשפט.

אין הבדל משמעותי כל כך בין הדין הציבורי לבין זה שנחרץ בין קוטלי בית המשפט. בהמון מובנים התקשורת, שלמעשה מעצבת את דעת הציבור, תכריע – לטוב ולרע – מה תהיה תדמיתה של עמותה. מבלי להמעיט מערכן של אי אלו כוונות טובות שמאפיינות מנכ"ל של עמותה כזו או אחרת – על מנת לייצג את העמותה בתקשורת, נדרשת הבנה מעמיקה של כלל הגורמים שמרכיבים את כלי התקשורת וניסיון בעבודה מולם.

יחסי הציבור לעמותות, מתחלקים לשני מישורים. בראש ובראשונה יש חשיבות רבה להעצמת המודעות וההערכה שרוכש הציבור כלפי פעילות העמותה והתועלת שזו מניבה לחברה הישראלית.

שקיפות ומודעות הציבור לפעילות העמותה

במקביל, הגיע הזמן להבין ש"שקיפות" אינה מילה גסה. אחת הסיבות העיקריות לספקנות של הציבור בבואו לתמוך בעמותה כזו או אחרת, היא חוסר הוודאות. עמותות רבות אינן מוצאות לנכון לדווח לתקשורת על היקף פעילותן, היקף הכנסותיהן מתרומות, קשיים, הצלחות, בעלי תפקידים וכיו"ב. התוצאה היא שרבים האנשים אשר אינם יודעים מי אמון על כספי התרומות ולאילו מטרות כספים אלו ישמשו, מה שגורם להם לעיתים לוותר מראש על התרומה.

אין ספק שלשקיפות יכול להיות מחיר כבד אם החשיפה לא תתנהל באופן מקצועי וחכם והיא בהחלט יכולה לפגוע באינטרסים של העמותה. לתזמון, להקשר ולאופן בו נשלחת הודעה לתקשורת אודות פעילות העמותה חשיבות רבה ועל מנת להבין את מכלול השיקולים שאמורים להיות כרוכים בקבלת החלטה כזו – נדרשת הבנה מעמיקה בהתנהלות תקשורתית וחשיבה לטווח ארוך.

למי שבכל זאת מתעקש לפנות לתקשורת באופן עצמאי – כמה הצעות מועילות:

  • בארץ קיימות עשרות אלפי עמותות הפועלות במגוון תחומים. בבואכם לפנות לתקשורת בנושא מסוים שנמצא על סדר היום הציבורי ויש לו זיקה לפעילות העמותה, נסו להדגיש את הערך המוסף שיש לה על פני העמותות האחרות שפועלות באותו התחום. אל תעשו זאת באמצעות "הקטנת" המתחרים, בחינה מעמיקה וודאי תראה לכם נקודות שונות בהן יש לעמותה יתרונות יחסיים.
  • זיכרו שבסופו של יום מטרת הפנייה לתקשורת היא להעניק למי שזקוק לתמיכת העמותה מידע על פעילותה והדרכים לפנות אליה ובמקביל עידוד המודעות בקרב מי שיכול לעזור לפעילות העמותה.
  • נסו למפות את הגורמים אליהם ברצונכם לפנות. הן את כלי התקשורת עצמם שכמותם גדלה מיום ליום והן את העיתונאים המועסקים בהם. הקשת שמו של עיתונאי באחד ממנועי החיפוש תאפשר לכם למצוא בדרך כלל דברים שאותו עיתונאי כתב ולפיהם לדעת האם ההודעה שברצונכם לשלוח לו רלוונטית עבורו וכיצד כדאי לפנות אליו.
  • עיתונאים הם אנשים מאוד עסוקים שמקבלים מידי יום עשרות ומאות הצעות לסיקור. ככל שתהפכו את החיים שלהם לקלים יותר כך יגדל הסיכוי שהם יבחרו לסקר דווקא את הצעתכם. אל תשלחו הצעות לכתבה שמתפרסות על כמה דפים, נסו לתמצת את עיקרי הדברים לעמוד אחד ובמידה ותצליחו ליצור עניין בקרב העיתונאים הם ישמחו לפנות אליכם בשאלות נוספות ולהרחיב.
  • ולסיום – אקטואליה, זה שם המשחק. קראו עיתונים, חפשו נושאים שנמצאים על סדר היום הציבורי ונסו להתייחס אליהם באופן מקורי ומעניין.




מאמרים אחרונים

קישורים
- חשיפה תקשורתית
- יחסי ציבור
- יחסי ציבור באינטרנט
- תדמית באינטרנט
- פרוטקציה

חיפוש באתר




מפת האתר