יחסי ציבור באינטרנט - בלוגים בשירות העסק

בלוג - כלי לניהול יחסי ציבור באינטרנט

בלוג ארגוני, בלוג תדמיתי, בלוג מקצועי - איפה אתם בכל הסיפור הזה?

עם התחזקות מעמדו של האינטרנט ככלי תקשורת, בשנים האחרונות צוברים הבלוגים פופולאריות רבה ולא רק בקרב גולשים המעוניינים לשתף במידע על חייהם הפרטיים ודעותיהם. הבלוגים תפסו פופולאריות רבה גם בכל הנוגע להיותם כלי לניהול יחסי ציבור באינטרנט.

בתחילת שנות האלפיים עלה לראשונה הרעיון לנהל יומן מקוון. לגולשים קסמה האפשרות להעתיק את התכנים שנכתבים לרוב למגירה ולשתף בהם קוראים רבים, באמצעות האינטרנט. הבלוגוספירה של היום מונה בלוגים מקצועיים, ארגוניים של תאגידים, כאלו שמציעים דיווחים חדשותיים ומה לא. הבלוגים הפכו לחלק בלתי נפרד מהשיח הציבורי.

מידי יום, מספר הגולשים ברשת האינטרנט גדל, שעות הגלישה מתרבות והאינטרנט משנה את פניו ממה שהיה פעם – אתרי מידע לגולשים, לאינטרנט בעידן ה – WEB 2.0, שמתאפיין בשיחה ושיתוף תכנים אינטראקטיבי, דו כיווני.

הצרכנים, הלקוחות, הציבור בכלל, אינם סופגים יותר תכנים בצורה פאסיבית, כפי שספגו בעבר. שפע המידע באינטרנט יצר מצב בו מאוד קשה ללכוד את ליבו וכיסו של הגולש, באמצעות מסר פרסומי במובן המסורתי של המילה. הגולשים אינם מתחברים לרשת האינטרנט בכדי לצרוך מידע, הם מחפשים פלטפורמות לייצר ולקיים שיתוף דו צדדי בתכנים, לקיים שיחה.

בזמן שהמפרסמים עובדים לילות כימים, בכדי לייצר באנרים אטרקטיביים ומקוריים, הגולשים מוצאים עניין בפורומים, בלוגים, טוקבקים ורשתות חברתיות. דוגמא לכך, היא כמעט חצי מיליון גולשים ישראלים, שפעילים ברשת החברתית פייסבוק.

מה זה בלוג?

מערכת לניהול תכנים באינטרנט, בדיוק כמו זו שתמצאו באתרי חדשות שונים, רק פשוטה יותר. זהו עמוד אינטרנט, המציג תכנים שונים (טקסט, ויז'ואל, סאונד) המועלים על ידי מפעיליו. התכנים מוצגים בסדר כרונולוגי וניתן לעדכנם בתדירות משתנה. קוראי הבלוגים יכולים לקבל התראות בצורות שונות בכל פעם שהוא מתעדכן, להגיב לתכנים המועלים בו ולקיים שיחה עם מפעיליו וקוראיו האחרים.

בלוגים אינם נחלתם הבלעדית של מנהלי היומן האישי, שמעוניינים לחלוק את חוויותיהם האישיות עם הגולשים הרבים. עיתונאים רבים פתחו יומני רשת בכדי להרחיב את קהל קוראיהם, את שטח הכיסוי ואת החופש לסקר נושאים שונים לראות עיניהם. נפתחו בלוגים שעסקו בנושאים ספציפיים על סדר היום הציבורי ובהם כתבו כותבים רבים.

במהרה ניגלה גם הפוטנציאל הרב שלהם גם בכל הנוגע לניהול יחסי ציבור באינטרנט: פוליטיקאים עשו שימוש בבלוגים במטרה לקרב אליהם את ציבור בוחריהם ולנהל עימם שיחה, במקום לנאום. אנשי מקצוע מתחומים שונים חולקים באמצעותם שלהם ידע מקצועי ותאגידים רבים משתמשים בהם כפלטפורמה לחשוף בפני קוראים רבים מידע הנוגע לפעילות התאגיד והאנשים בראשו.

האם בלוג הוא תחליף אתר אינטרנט תדמיתי?

עבור גופים מסחריים ואישים פוליטיים, הבלוג נותן מענה לחסרונו העיקרי של אתר אינטרנט. אין זה משנה מה מידת תחזוקתו של אתר אינטרנט תדמיתי, מטבע הגדרתו – האינפורמציה בו יחסית סטטית ומטרתה לרוב היא לחשוף את הקוראים להיסטוריה של נשוא האתר וליבת פעילותו.

בלוג לעומת זאת, מאפשר עדכון שוטף של תכנים חדשים, בין אם מדובר בתכנים שמטרתם לעדכן אודות פעילות הארגון, או מאמרים מקצועיים ומאמרי דעה של מפעילי הבלוג. כך לדוגמא, בזמן שבאתר האינטרנט של חברות הטכנולוגיה השונות תמצאו מידע אודות החברה ושירותיה, בבלוג תמצאו חדשות על פעילותה ומאמרים של בכירי החברה.

בלוגים אינם תחליף לכרטיסי הביקור האינטרנטיים של החברות, כלומר – לאתרי האינטרנט התדמיתיים שלהן. הבלוגים מעניינים, אטרקטיביים וחדשותיים יותר, הם הערך המוסף לתדמית החברה באינטרנט ולקשר בינה לבין קהל הגולשים.

לדעת הכל על ניהול תדמית באינטרנט, לחץ כאן: ניהול תדמית באינטרנט





מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור
- ניהול תדמית באינטרנט
- עיצוב לוגו
- חדשות תקשורת
- חשיפה תקשורתית
- תוכן שיווקי
- תמיכה

חיפוש באתר




מפת האתר