מיתוג מוצרים - איך למתג מוצר חדש?

מיתוג והחדרת מוצרים חדשים לשוק

מיתוג מוצרים

לא משנה אם העסק שלך מוכר מוצר או שירות, אחת הדרכים הטובות ביותר להגדיל את המכירות היא לחדור לתודעה של הצרכנים הקיימים והעתידיים.

המיתוג בעצם נותן לנו את הקישור שבין שם המוצר – למוצר עצמו או לשירות שאנחנו רוצים לתת ומאדיר את שמו. מיתוג מוצרים מחדיר את שם המוצר או השירות לתודעת האנשים וכך כשאנשים נתקלים בו – הם יודעים בדיוק במה מדובר.

מיתוג מוצרים - עושים את ההבדל

ההבדל בין "סתם" מוצר לבין מותג, הוא כמו ההבדל בין, למשל, המושג "שחקן כדורסל" והמושג "מייקל ג'ורדן".

המושג "שחקן כדורסל" מציין בן אדם שמתעסק בכדורסל, אבל לא מישהו ספציפי, לא מישהו שאנחנו מכירים ויודעים עליו משהו נוסף.

לעומתו המושג "מייקל ג'ורדן" מציין שחקן כדורסל ספציפי ומסוים. מישהו שאנחנו יודעים את שמו, יודעים איך הוא נראה. יודעים איך הוא נראה – ובעיקר מכירים באיכויות שלו וביתרונותיו.

מייקל ג'ורדן הוא מישהו שיש לנו עמדה כלפיו, שמענו עליו, והוא מתקשר במוחנו עם מושגים נוספים. אנחנו יכולים לאהוב ולהעריך אותו (או להפך). בקיצור - הוא מותג.

מהו מיתוג מוצרים ולובינג קמעונאי ?

גם בעולם המסחר והשיווק - מותג הוא מוצר שאנחנו מזהים ומבדלים. מותג הוא מוצר שיש לו שם ופנים.

אנחנו מכירים את אופיו ותכונותיו, יש לנו דעה ועמדה כלפיו, הוא מתקשר במוחנו לתחושות, מקומות או סיטואציות שונות. וכך הוא גורם לנו להתייחס אליו בצורה שונה מאשר לשאר המוצרים בשוק.

המותג ופעולת מיתוגו הם יצירה של משרדי יחסי ציבור אשר עבודתם היא לקחת מוצר ולהחדיר אותו לתודעת הציבור על ידי בידולו משאר המוצרים הדומים לו או על ידי לובינג קמעונאי.

מיתוג מוצרים נותן לנו את ההבדל בין "נגן MP3" לבין "איי-פוד", בין "ג'ינס" לבין "דיזל", בין "שעון" לבין "רולקס", בין "מכונית" ובין "מרצדס". כולם מותגים בתחומים שונים שיחסי הציבור (וכמובן גם איכות המוצר עצמו) מיתגו אותם ונתנו להם את ה"הילה" שסביבם.

מיתוג מוצרים הוא התהליך שבו הופך המוצר (או השירות) שלנו למותג. בתהליך המיתוג קובע משרד יחסי הציבור האחראי גם על פעילות לובינג קמעוני את מערכת הערכים של מותג.

מה אופיו: צעיר? שובב? עממי? יוקרתי? סנוב? אמיץ? נותנים לו שם ייחודי וקליט ומעצבים לו לוגו, שיהיה ה"פנים" של המותג.

בצורה הזו אנחנו מחליטים וקובעים באיזו שפה ידבר המותג ולאיזו אוכלוסיה.

בתהליך זה קובעים למותג "נשמה" כלומר – ערכים, התנהגות ואופי. ממש כמו לבן אדם. בהמשך המיתוג יוצר משרד יחסי הציבור גם את ה"אריזה" של המותג - שם, לוגו, צבעים, שפה והופעה.

תהליך מיתוג מוצרים, או "מיתוג מחדש", הוא תהליך ארוך ועמוק, הדורש הרבה מכל המעורבים בו, אבל הוא יכול לחרוץ חיים או מוות למוצר או לחברה. תהליך מיתוג יכול להמשך ממספר שבועות ועד מספר חודשים.

לסיכום, לובינג קמעונאי כמו גם מיתוג מוצרים זוהי עבודה לא פשוטה וכאשר העניין מגיע למוצרי פרסום נדרשת מחשבה רבה לפני שמחליטים למה מוצר כזה או אחר עדיף בזמן נתון עבור עסק נתון.

מתעניינים במיתוג מוצרים? קראו על יחסי ציבור לקידום מכירות





מאמרים אחרונים

קישורים
- מיתוג אישי באינטרנט
- יחסי ציבור למוסד אקדמי
- יחסי ציבור לעו"ד
- מיתוג מקצועי
- חדשות תקשורת
- עיצוב לוגו
- יחסי ציבור

חיפוש באתר




מפת האתר