קריאייטיב ליחסי ציבור - איך מעבירים מסר נכון?

צוות הקריאייטיב - מעבירים את המסר הפרסומי

בתחום יחסי הציבור יש לפעול במספר מישורים כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

בניית אסטרטגיה נכונה כוללת מרכיבים רבים כגון, הגדרת מטרות, ביצוע מחקר מעמיק על איכויות המוצר ועל שוק וקהל היעד, בחירת כלי התקשרות דרכם יש לפעול ועוד.

אולם חוד החנית של תחום יחסי הציבור הוא תחום הקראייטיב. תפקידו הוא ניסוח המסר המתאים ועיצובו באופן שיחדור בין כל החסמים של עיתונאים, לקוחות הפוטנציאליים או גורמים אחרים אליהם אנו מנסים להגיע ואשר יבנה את תדמית המוצר או החברה באופן המוצלח ביותר.

אז מהי בעצם עבודת הקריאייטיב בתחום יחסי הציבור ומה הופך איש קריאייטיב למוצלח?

להגיד הכל במשפט אחד

בעולם שבו כולם מנסים לשווק את עצמם ואת המוצרים שלהם, כל אחד רוצה שאת המסר שלו אף אחד לא ישכח. הם מכוונים לכך שלא רק שלא ישכחו, אלא שגם יקבלו את המסר הנכון והמתאים.

איך עושים את כל זה בדף בודד, במשפט אחד או אפילו בשלוש מילים? בשביל זה צריך יותר מרק צוות קריאייטיב.

צוות יחסי ציבור צריך להגדיר באופן מוצלח את המטרות שלו מה האופן באמצעותו יעשה מיתוג של המוצר עבור קהל הלקוחות, ורק אז תחל עבודתו של איש או צוות הקריאייטיב.

עבודתו של איש הקריאייטיב היא חלק חשוב של תכנון קמפיין יחסי הציבור. עבור מוצרים רבים יש צורך בניסוח ועיצוב מסר חדש ויצירתי שימשוך את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי.

מבין עשרות או מאות המסרים המתחרים, צריך איש הקריאייטיב לדעת לנסח ולעצב את המסר שימשוך את תשומת ליבו של הלקוח אותו הוא סימן וישאיר עליו חותם ארוך טווח, זאת בדומה לעבודתו של איש קריאייטיב במשרד פרסום.

הכנסת אייטם לכלי תקשורת מסוים עשויה להיות משימה לא פשוטה. עיתונאים ואנשי תקשורת מקבלים עשרות פקסים ופניות בכל שבוע, עלינו לוודא שהמסר שלנו הוא הברור והמושך מכולם ובנוסף לכך מתאים בדיוק לקהל היעד אליו אנו מכוונים.

העיצוב הוא גם המסר- עבודת ה"ארט" של צוות הקריאייטיב

חלק משמעותי נוסף בעבודת הקריאייטיב הוא עיצוב המסר, עבודת ה"ארט", המתבצעת במקביל לעבודת הקופירייטינג שהיא בניית המסר עצמו. 

בין אם מדובר בעלון הסברה, סרטון תדמית, בלוג תדמית באינטרנט או דואר אלקטרוני, האופן שבו המסר מוגש הוא לעיתים חשוב לא פחות מהמסר עצמו.

בידול ומיתוג- השארת חותם לטווח ארוך

אחת המטרות המרכזיות של עבודת הקריאייטיב היא לדאוג שהמוצר שלנו יתפס כמבודל מעשרות המוצרים האחרים שיש בשוק.

לעיתים נדמה שמטרה זו דורשת סכומים גדולים של כסף והשקעה, אולם דווקא קריאייטיב מוצלח שיצליח ליצור באזז תקשורתי או טרנד חדש יכול למנף סכומים קטנים יחסית להצלחה מסחרית גדולה. 

לא רק מכירות- יחסי ציבור תמיד צריכים קריאייטיב

בתחום יחסי הציבור הלקוח הוא לא בהכרח האדם שרוכש את המוצר או את השירות בפועל.

במקרים רבים מדובר בסוכן נוסף בדרך אל קהל הלקוחות שלנו. לעיתים המטרה עשויה להיות גיוס תורמים או שיפור תדמיתי של גוף ציבורי כלשהו.

לכן, המטרה של קריאייטיב היא אינה רק ליצור באזז תקשורתי ולהפוך מוצר, חברה או שירות לטרנדיים ואופנתיים. מטרתו של קמפיין יחסי ציבור עשויה להיות יצירת תדמית סולידית ומהוגנת.



מאמרים אחרונים

קישורים
- איך מעצבים לוגו?
- יחסי ציבור לעורכי דין
- רוצים חשיפה תקשורתית?
- היה מוכן למשבר תקשורתי
- עבודה כיחצ"ן
- יחסי ציבור באינטרנט
- תוכן שיווקי - כלי מנצח!

חיפוש באתר




מפת האתר