יחסי ציבור לעיריות - מי משלם על זה?

יח"צ באינטרנט - רשת חברתית של עיריית אילת

מי משלם על יחסי הציבור של העירייה?

זה לא סוד שלקראת בחירות מוניציפאליות, משרדי יחסי ציבור רבים שמחים לאמץ אל חוג לקוחותיהם מועמדים מערים שונות ולהעניק להם מגוון שירותי מיתוג, יחסי ציבור באינטרנט, יעוץ תקשורתי, דוברות ועוד. אולם, כאשר מדובר בקמפיין יחסי ציבור לעיריות, נשאלת השאלה מי משלם על זה ואיזה שימוש נעשה בכספי הציבור.

עיריית אילת – יחסי ציבור באינטרנט

אחד הרכיבים הבסיסיים בכל קמפיין יחסי ציבור באינטרנט הוא העוגן שלכם ברשת ובמקרה של עיריית אילת – הפורטל העירוני שהקימה. עיריית אילת הקימה בפורטל רשת חברתית לתושבי העיר, עם מערכת בלוגים וכל הכלים ליצירת קשרים חברתיים בין הגולשים ואיך לא – שיפור תדמית העיר.

אז איך פורטל נחמד מצליח להרגיז כל כך הרבה אנשים? יש שיאמרו כי מדובר במיזם בזבזני, לא ראוי ולא דמוקרטי בעיתוי "נוח מידי" – חודשיים לפני הבחירות המוניציפאליות.

רשת חברתית ניטרלית

עריית אילת מצהירה, חזור והצהר, כי הקמת רשת חברתית שלא מומנה על ידי גורמים מסחריים מבטיחה כי אופייה ופעילותה ישרתו את טובת הקהילה. אלא של"קהילה" לא נותר אלא לפשפש בכיסים ולתהות מי בכל זאת מממן את המיזם הנהדר הזה?

רונית זילברשטיין, ראש תא עיתונאים באילת, הביעה את התנגדותה במכתב ששלחה לעירייה, בו כתבה בין היתר:

"מנכ"ל העירייה כינה את אתר האינטרנט השבוע כמשהו ייחודי הקיים רק באילת, זה נכון, אף עירייה בישראל לא העזה לבזבז את כספי הציבור על משהו שאסור לה ואינו מתפקידה על פי פקודות העירייה. אף עירייה בישראל לא מפעילה שני אתרי אינטרנט, משלמת על שניהם ומוציאה עשרות אלפי שקלים על שיווקם. אף עירייה בישראל לא משיקה אתר אינטרנט רגע לפני הבחירות, ואף עירייה בישראל לא רוכשת לעצמה כלי תקשורת על חשבון התושבים. רק בעיריית אילת חושבים שזה טבעי - כי זה למען התושבים, גם אם זה על חשבונם...".

דבריה זכו לתמיכה גורפת בתא העיתונאים באילת ובייחוד מחשש לפגיעה בחופש העיתונות ובתקשורת הבלתי תלויה בעיר.

לפי כתבה שפורסמה בפורטל ערב ערב באילת, העירייה הצהירה על עלויות הקמה בסך 84,000 ₪, אולם מבדיקה שערכה מערכת ערב ערב בקרב חברות אינטרנט, במסגרתה נתבקשו לתת הצעת מחיר לבניית פורטל בסדר גודל זהה, העלויות נעו בין 12,000 ₪ ל – 20,000 ₪.

עוד משרד יחסי ציבור, או טעות מביכה?

מבוכה נוספת תפסה את דוברת העירייה כאשר בעת עליית הפורטל לאוויר קיבלו כלי התקשורת הודעה לעיתונות בדבר עלייתו לאוויר מטעם משרד יחסי ציבור "ספוט – דוברות, אסטרטגיה וקמפיינים". הדבר עורר תהיות רבות בדבר נחיצותו של משרד יחסי ציבור נוסף, לעירייה המעסיקה דוברים ועוזרי דוברים.

מעיריית אילת נמסר כי אינה לקוחת המשרד וכי הלקוח הנו החברה שבנתה את הפורטל, לה אינטרס מובהק ליצור חשיפה תקשורתית סביב עליית הפורטל ולעודד עיריות נוספות להקים רשתות חברתיות מעין אלו.

הסיבה העיקרית לכל הגבות המורמות, היא הסמיכות למועד הבחירות המוניציפאליות. הלקח? יחסי ציבור לעיריות זה נהדר ונחוץ, אך לעיתים כדאי לשמור על מתינות, בייחוד כאשר אלו ממומנים מכספי הציבור.

לחדשות נוספות בתחום יחסי ציבור ותקשורת,
לחץ כאן: חדשות יחסי ציבור





מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור
- יחסי ציבור באינטרנט
- יחסי ציבור לעורכי דין
- משרדי יחסי ציבור
- יחסי ציבור לעמותות
- מיתוג
- מיתוג אישי

חיפוש באתר




מפת האתר