יחסי ציבור בתחומי צרכנות פיננסית

קידום יחסי ציבור בנושא תחומי צרכנות פיננסית

לתחום הצרכנות הפיננסית השפעה ישירה על שגרת היומיום של כולנו, ובפרט בצמתים מרכזיות בחיים, המלוות בקבלת החלטות משמעותיות, כמו: לקיחת משכנתא לצורך רכישת דירה, הלוואה למטרת קניית רכב ובחירה בתוכנית חסכון.

ככזה, נודעה לתחום צרכנות פיננסית חשיבות רבה מאז ומעולם, אך הכניסה לעידן המיתון הכלכלי הגבירה את העניין שמגלה בו הציבור, כאשר כיום, יותר מבעבר, מבקשים ישראלים רבים להתייעל בתחומי ניהול משק הבית, חשבון הבנק והחסכון לטווח ארוך וקשובים לקבלת טיפים, עצות ומדריכים בנושאים אלה.

כניסתו לתוקף של חוק פנסיה חובה השפיעה אף היא באופן ישיר על תחום הצרכנות הפיננסית ועוררה שאלות לגבי אפשרויות החסכון הפנסיוני, האופציות לניודו וכד'.

נוכח העניין הציבורי והפרטי, שמעוררים נושאים הקשורים בצרכנות הפיננסית, מהווה כיום תחום זה, על ערוציו השונים, אחד התחומים המדוברים יותר בתקשורת, כאשר העיסוק בו ממגוון היבטים  לצד אקטואליה וחדשות שהוא מייצר חדשות לבקרים, מותירים את הצרכנות הפיננסית באופן  תדיר בכותרות.

קידום מערך יחסי ציבור בתחום

כבכל תחום אחר, גם יחסי ציבור המתמקדים בנושאי צרכנות פיננסית מיועדים ליצירת דעת קהל אוהדת לגבי מוצר או שירות בתחום זה, מיצוב מוניטין חיובי לגביו ולבסוף, הנעה לפעולה.

בעידן בו השוק רווי במכשירים פיננסיים וההיצע הקיים רב ומגוון, מטרתם המרכזית של יחסי ציבור בתחומי צרכנות פיננסית הינה ליצור בולטות ומובילות, אשר תגרום להעדפת המוצר או השירות הרלוונטי על פני אחרים.

לכן, מומלץ לפנות למשרד יחסי ציבור המתמחה בתחומי צרכנות פיננסית, שהינו בעל ותק ונסיון בנושאי בנקאות, פיננסים והשקעות. משרד ייעודי לעניין זה, הבקיא ברזי שוק ההון, ידע לעשות את המלאכה נאמנה, החל משלב ניתוח השוק, עבור בתכנון הקמפיין השיווקי ויצירת הבאזז המתאים ועד לפרסום אפקטיבי ויצירת דעת קהל אוהדת.

משרד יחסי ציבור מהתחום יוכל בשעת הצורך גם לנהל משבר תקשורתי מושכל, תוך מינופו להזדמנות שיווקית עבור הלקוח.

גיבוש חומרים

ההנחה הבסיסית היא, שהאוכלוסיה מגלה עניין בנושאי צרכנות פיננסית, בבחינת קהל שבוי, וזו נקודת פתיחה טובה מבחינת יחסי הציבור, היות ואת המאמץ והמשאבים הנדרשים ברגיל כדי לרתום את הציבור לנושא, ניתן להפנות לאפיקים של יצירת מובילות ובחירה במוצר מסוים על פני אחרים.

באותה מידה, קל יותר יהיה לשכנע את כלי התקשורת השונים - במדיה הכתובה והאלקטרונית, לתת במה לאייטמים בתחום, ולהציע להם חומרים בפורמטים הבאים:

  1. מידע מקצועי המתורגם לפסים פרקטיים, דוגמת: עשרת הדיברות לחסכון פנסיוני מוצלח,  כללי הזהב ללקיחת משכנתא, ניפוץ מיתוסים (נכון ולא נכון) לגבי מימון קניית רכב, מדריך לרכישת דירה בשעת מיתון, הידעת ש...?  בתחומי ניהול תיקי השקעות וכד'
  2. מיצוב העסק או השירות כמומחה בתחומו
  3. יזום תגובות אד הוק לחדשות, אקטואליה ועדכוני חקיקה בתחום.

למי כדאי לפנות?

מאחר ותחום הצרכנות הפיננסית מצוי על קו התפר שבין שוק ההון - כלכלה וצרכנות, מומלץ לפנות לתאי הכתבים הרלוונטיים במדיות השונות, ובכך למקסם את החשיפה. מאחר ותחומי צרכנות פיננסית הינם בעלי השפעה והשלכה על כל אחד ואחת, דרך אפשרית להעברת מסרים שיווקיים הינה  לדבר אל הציבור בגובה העיניים, בחירה בניסוח בסגנון פניה אישית המיועדת לשני המינים והגעה לכמה שיותר משקי בית.

עיתונות: מוספי כלכלה בעיתונים היומיים ובפרט כלכליסט ו TheMarker, שהינם עיתוני הדגל בתחום זה. מעת לעת מפיקים העיתונים המובילים מוספים ייעודיים העוסקים בכלכלת המשפחה ובניהול נכון של הפן הפיננסי בחיים - ניתן להשתלב בהם במסגרת מאמר מקצועי, מתן טיפים וכד'.

טלויזיה ורדיו: הצעת להשתלב באייטמים כלכליים במהדורות החדשות, התארחות בכתבות ייעוץ לציבור במסגרת תוכנית החסכון, המקדימה את מהדורת הערב של חדשות ערוץ 2, השתתפות בתוכניות בהן מתארח פאנל מומחים בנושאים מקצועיים וכן בתוכניות כלכליות שונות ברדיו.

אינטרנט: ניצול מימד הראשוניות שמאפשרת הרשת - מתן תגובות לחדשות כלכליות ולעדכונים פיננסיים והשתתפות בבלוגים, טוקבקים ופורומים מקצועיים.

היבטים נוספים עליהם ניתן לתת דגש במסגרת יחסי ציבור בתחום הינם: שירות וזמינות - כמדדים החשובים ללקוחות מקבלי השירות וכן מיצוב העסק או השירות כקואוצ'ר - מאמן אישי להתנהלות פיננסית נכונה בדומה לפורמט תוכנית הטלויזיה משפחה חורגת עם המאמן אלון גל.
 



מאמרים אחרונים

קישורים
- משרדי יחסי ציבור
- משבר תקשורתי
- יחסי ציבור למסעדות
- ביטוח יחסי ציבור
- כתיבה שיווקית
- יחסי ציבור באינטרנט
- תדמית באינטרנט

חיפוש באתר




מפת האתר