מלחמת החינמונים בעיצומה

מלחמת החינמונים בעיצומה

חדשות תקשורת - מלחמת החינמונים

דבר אחד בטוח, עופר נמרודי פספס את האקזיט שלו והמיליארדר שלדון אדלסון יעשה הכל בכדי שנמרודי לעולם לא ישכח זאת. כזכור, אדלסון הביע בזמנו עניין רב ברכישת "מעריב" אך לאחר ניהול משא ומתן עם נמרודי העסקה לא הצליחה להסתייע בשל חילוקי דעות סביב סכומי הרכישה. לאחר שרכישת "מעריב" ירדה מסדר יומו של אדלסון, החליט המיליארדר להקים חינמון חדש, שיתחרה בין השאר ב"מעריב".

ההשקעה הראשונית עמדה על כ – 150 מיליון דולר, סכום גבוה בהרבה מזה שמוכן היה לשלם עבור "מעריב". השקת העיתון לוותה בקמפיין פרסומי מרשים ואף הצהרת כוונות "חברתית": במהלך החודש הראשון לפעילות העיתון, ניתנה אפשרות למלכ"רים לפרסם בו מודעות ללא תשלום.

מי מרוויח מהתחרות? כמובן שקהל הקוראים, המפרסמים וגם משרדי יחסי ציבור שיכולים לקדם את לקוחותיהם בכלי התקשורת השונים וככל שאלו ירבו, כך תגדל החשיפה. אבל, לא כולם מרוצים - גם שלמה בן – צבי, בדומה לעופר נמרודי, סופג מהלומה לא קלה עם לידתו את המתחרה החדש, בעל הכיסים העמוקים. בן – צבי הנו הבעלים של החינמון הראשון שיצא לאור בישראל, "ישראלי".

אדלסון היה שותפו בעבר, אך לאחר מאבק משפטי בין השניים החליט בית המשפט להשאיר את מניות "ישראלי" בידיו של בן – צבי. קשה לומר אם הוא עדיין שמח שכך קרה, ימים הראו כי "ישראל היום", שבבעלות אדלסון ממשיך וצומח בעוד "ישראלי" בבעלות בן – צבי מצמצם את היקף התפוצה, מפטר עובדים ונראה שעתידו לוטה בערפל.

במקביל, שיתוף פעולה נוסף בין דודי ויסמן ואלי עזור מוליד את החינמון השלישי: "מטרו", או לפחות כך היה עד ש"מטרו" העולמית הגישה לבית המשפט בקשה לצו מניעה על זכותה של "מטרו" ישראל להשתמש בשם "מטרו" לחינמון המופץ על ידה. העיתון נהנה מתפוצה בבתי העסק השונים שנמצאים בבעלותו של ויסמן.





מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור
- ירידה בדירוג האג"ח של מעריב

חיפוש באתר




מפת האתר