10 היתרונות הגדולים של יחסי ציבור ברשת האינטרנט

למה אינטרנט? 10 סיבות לניהול קמפיין יח"צ באינטרנט

מתלבטים היכן למקד את פעילות יחסי הציבור של העסק?

לצד היתרונות הנודעים לפעילות יחסי ציבור במדיום המסורתי, מציע קמפיין יחסי ציבור באינטרנט ערכים מוספים משמעותיים על פני העיתונות המודפסת:

1.    האינטרנט מאפשר קבלת מידע חדש וראשוני, המתעדכן בתדירות גבוהה - החדשות כיום הינן מהירות, משתנות ומתחלפות. הסקופ של היום = ההיסטוריה של מחר. לתכונה זו חשיבות מכרעת במיוחד באתרי החדשות, שעה שעדכון טרי יוכל לעלות בזמן אמת (און ליין) לאתרים כמו Ynet ו Nrg , לתפוס כותרת וליצור הד ציבורי "אינסטנט" - הרבה לפני סגירת מערכת העיתון והורדתו לדפוס.



יש לזכור, כי אתרי חדשות רבים שייכים לגופי תקשורת גדולים ולעיתונים היומיים המובילים, אשר גוזרים מתוכם את הכותרות של מחר בבוקר.

2.    יחסי ציבור באינטרנט מבטיחים זמינות ונגישות - לחיצת כפתור מאפשרת להיחשף למגוון רחב של עולמות תוכן.

כיום, המחשב פתוח אצל רבים ללא הפסקה, 24/7, וכל שנדרש הוא לפנות זמן קצר כדי להתחבר לאינטרנט (חינם או בעלות אפסית כמעט), להתעדכן במה שקורה בעולם ולשוב לעיסוקים השוטפים - בבית או בעבודה. זאת לעומת הטרחה הכרוכה ברכישת עיתון יומי או תשלום דמי מנוי חודשיים עבורו.

3.    יחסי ציבור באינטרנט מאפשרים חשיפה במגוון רחב של ערוצים ומדורים - גולש יכול להגיע בקלות לעדכונים בתחום המעניין אותו (חדשות, בריאות, ספורט וכד')  מבלי הצורך לעלעל בדפיו הרבים של העיתון. בנוסף, מגזינים ומוספים ייעודים בתחומים שונים, שמפיקים העיתונים, הינם בעלי דד - ליין נוקשה ולא אחת מוחמצים על ידי יח"צנים, שעה שהאינטרנט מציע אפשרויות עדכון
באופן תדיר.

בנוסף, עבור כל נושא קיים באינטרנט מדור ייעודי משלו ואין חשש, כמו בעיתון, כי הכותרות המרכזיות ידחקו את האינפורמציה הרלוונטית ליח"צן לעמודים האחוריים או שתיחתך
על ידי העורך.

4.    לאינטרנט מעגלי חשיפה עצומים וחוצי גבולות - ניתן להגיע באמצעותו, להתעדכן ולעדכן קהלים רחבים בארץ ובעולם.

5.    תיעוד והשפעה לאורך זמן - שלא כמו העיתון היומי, אשר לרוב אינו נשמר ומוצא דרכו לפח בערב או למחרת, פרסום באינטרנט מהווה למעשה מעין ארכיון תמידי. בכל עת ניתן יהיה לגשת למידע, לרענן אותו ולהפוך שוב לרלוונטי, באופן המאפשר יצירת שם, אמון ומוניטין לאורך זמן. 

6.    מלבד פעילות יחסי הציבור הרגילה, האינטרנט מציע מגוון אפשרויות פרסומיות: בניית אתרים, פורומים ובלוגים, צ'טים וקד"מים,  בניגוד לעיתון, שאפשרויות הפרסום בו מצומצות ומוגבלות.

7.    האינטרנט הוא מדיום דו כיווני - מאפשר אספקת מידע ועדכונים  לצד קבלת תגובות וטוקבקים מצד הגולשים, המהווים שותפים פעילים בבניית התוכן.

8.    יחסי ציבור שמטרתם שמירה על קשר עם הלקוח והרחבת מעגל הלקוחות - הקמת אתר אינטרנט, בעלות נמוכה, מחזירה במהרה את ההשקעה הראשונית, מאפשרת שמירה על קשר רציף ויומיומי עם לקוחות קיימים ומשיכת לקוחות פוטנציאליים. אתר האינטרנט מהווה למעשה כרטיס ביקור של בעליו, שלא כמו בעיתון, אשר הפרסום בו הינו חד פעמי, בעל אפקט נקודתי ובכדי להגיע לעסק / שירות המתפרסם בו יש להתאמץ ולהשיג את פרטיהם, אשר אינם מצויינים בדרך כלל במסגרת הכתבה.

9.    בעוד שהמילה הכתובה בעיתון הינה לא אחת לדראון עולם, הרי שהאינטרנט מאפשר למחות פרסומים שליליים ולרענן את זכרונו של הציבור במסרים חיוביים אודות עסק או מותג. הטקסטים באינטרנט משתנים ומתעדכנים חליפות כך שניתן ליצור דעת קהל חיובית ולשנות רושם ראשוני פחות מוצלח.

10.    האינטרנט פונה לקהל יעד צעיר ודינמי, המבקש להיחשף למידע ולהתעדכן - בני נוער, חיילים, סטודנטים, אנשים בעלי רקע תקשורתי וטכנולוגי, אשר הינם קהל יעד מועדף לסוגים מסויימים של פעילות יחסי ציבור באינטרנט.

למידע נוסף והצעות מחיר משתלמות ממשרדי יחסי ציבור מובילים,
לחץ כאן: משרד יחסי ציבור

 



מאמרים אחרונים

קישורים
- מיתוג מקצועי
- משרדי יח"צ
- כתיבה שיווקית
- יחסי ציבור לעורכי דין
- יחסי ציבור לעסקים קטנים
- יחסי ציבור למסעדות

חיפוש באתר




מפת האתר