תקשורת ואינטרנט

תקשורת דיגיטלית - אינטרנט ככלי שיווקי

תקשורת ואינטרנט - יחסי ציבור בעידן האינטרנט

"האם החברה מנצלת את האינטרנט ככלי לתקשורת שיווקית?", נשאל המנכ"ל עבה הכרס ששכח את הימים בהם כל לקוח חדש היה עבורו עולם ומלואו. "בוודאי", ענה שבע רצון, "תקשורת שיווקית זה אנחנו! יש לחברה אתר אינטרנט, מי שמקיש את שם החברה במנועי החיפוש בקלות מגיע אליו ויכול למצוא בו את פרופיל החברה המלא. לאחרונה, אף הוספנו דף ליצירת קשר וכך יכולים לקוחות פוטנציאליים לפנות אלינו באמצעות האינטרנט."

בשנים האחרונות הפך האינטרנט מכורח המציאות לכלי שיווקי לכל דבר, יחד עם זאת, רוב בעלי העסקים מממשים רק חלק קטן מהפוטנציאל השיווקי שגלום בכלי התקשורת הזה. הקמת אתר אינטרנט דרכו יכולים לקוחות פוטנציאליים להיחשף לפעילות החברה היא רק חלק ממערך השיווק שניתן ליצור באינטרנט.

גם אם האתר מעוצב, מתוחכם, ידידותי למשתמש ואף מופיע בדף הראשון בכל מנועי החיפוש ובכל מילות המפתח הרלוונטיות – הרשת רחבה בהרבה ויש בה מגוון אפשרויות נוספות.

אפשרויות שיווק באינטרנט

תקשורת אינטרנט "אז מה כדאי לעשות?" שאל המנכ"ל בפליאה, "האם להשתלב באינדקסים השונים? לפרסם באתרי תוכן? לממן קישור בגוגל? לקחת את הגלולה הכחולה? שמא את האדומה...?"
 

שאלות טובות, האינטרנט מספק לקהל היעד דרכים רבות ומסועפות להגיע אל נקודת המכירה, או השירות. בהן מנועי החיפוש, הרשתות החברתיות, הבלוגים, פרסומים באמצעות באנרים, דואר אלקטרוני, אתרי תוכן בנושאים מסוימים, אתרי החדשות ועוד.

על מנת לבנות מערך שיווק אופטימאלי, שיפעל באופן סינרגטי וידרוש מינימום של משאבים כלכליים, כמו בכל אפיק שיווקי – גם כאן חשוב לאפיין את קהל היעד.

גם לאחר בניית מערך שיווק כזה, לעיתים קרובות מגלים בעלי עסקים ששיווק באינטרנט הוא דרך של ניסוי ותהיה. אחד הדברים שמאוד נוחים באינטרנט, לעומת כלי התקשורת המסורתיים, הוא היכולת לכמת את הצלחתה של כל פעילות שיווקית. לאורך זמן, ניתן לחלק את המשאבים הכלכליים, וכן משאבים כמו זמן ואנרגיה, באופן מוטה תוצאה.

כלומר, אם מאמר באחת הרשתות החברתיות הוביל 40 גולשים ביום הפרסום לבקר באתר החברה, בעוד שכתבה באתר חדשות הובילה 80 גולשים לעשות זאת, כדאי לשים דגש כפול על פעילות מול מערכות החדשות באינטרנט. אם פרסום באתר תוכן קטן הפונה לקהל ממוקד ורלוונטי, זוכה לחשיפה קטנה יחסית ועלות הפרסום נמוכה בהתאם, לעיתים כדאי לוותר על פרסום יקר באתר אינטרנט גדול שזוכה לחשיפה רבה אך הקהל בו אינו ממוקד.

גם מבחינת פעילות יחסי הציבור השיווקיים מול כלי התקשורת המסורתיים, האינטרנט משנה את פני הדברים. דוגמא טובה לכך, היא ההבדל בין כתבה אוהדת במוסף הכלכלי של ידיעות אחרונות, לבין כתבה במוסף הכלכלי של הארץ: ידיעות אחרונות הוא אומנם העיתון של המדינה והתפוצה שלו גדולה פי כמה, אך כתבה שמתפרסמת ב -  The Marker עולה במקביל באתר האינטרנט "הארץ – אונליין", באתר האינטרנט של ה – The Marker, ולעיתים קרובות בעמוד הכלכלי של "וואלה".

משם, הדרך שלה להיות מצוטטת בעשרות בלוגים, פורומים ורשתות חברתיות יכולה להיות קצרה מאוד.




מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור
- עיצוב לוגו
- כתיבה שיווקית

חיפוש באתר




מפת האתר