משרדי יחסי ציבור

משרדי יחסי ציבור ויעוץ תקשורתי

איך לבחור משרדי יחסי ציבור?

בארץ פועלים מאות משרדי יחסי ציבור ויעוץ תקשורתי, גדולים עד קטנים, על מגוון התמחויותיהם. מעטים מהמשרדים בעלי טכניקות שונות של יח"צנות מקצועית ורובם מעניקים את אותו שירות סטנדרטי, שלא בהכרח תואם את צרכיו הייחודיים של העסק.

לקוחות רבים המעוניינים במשרד יחסי ציבור לקידום מוצר או שירות, ניצבים מול החלטה לא פשוטה. הם מוצאים עצמם מתמודדים מול הוצאה כספית והשקעה של זמן ואינם יודעים על פי אילו קריטריונים לבחור את המשרד המתאים. ישנם דברים בסיסיים אותם צריך לבדוק ולדעת - איך מתנהל התחום, על מה מחייבים, כיצד תוודאו כי המשרד בו בחרתם אכן יספק את השירות לקידום מוצריכם ועוד.

שלב ראשון – הגדרת הצורך

 

ראשית עליכם לדעת מה אתם רוצים להשיג - כלומר, היו ממוקדים לגבי המוצר או השירות אותו אתם רוצים לקדם, תכונותיו וסגולותיו, השירות, המתחרים, היתרונות, החסרונות וכדומה. הפוטנציאל השיווקי שגלום ביצירת חשיפה תקשורתית נכונה הוא עצום, מיקוד ומחשבת תחילה יסייעו לכם לנצל אותו במלואו.

שלב שני – מחקר

 

אחת הדרכים למצוא משרד יחסי ציבור מקצועי, שמביא תוצאות, היא מפה לאוזן. אולם, יתכנו מצבים בהם מכריכם ימליצו על משרד מסויים, שאכן סיפק לעסק שלהם את התוצאות המצופות, אולם ניסיונו העשיר בתחום פעילות העסק של מכריכם אינו מבטיח עבודה מקצועית וקשרים הנדרשים לקידום מוצרים ושירותים בתחום פעילותכם חיפוש באינטרנט על משרדים קיימים בשוק, קראו רקע כללי על החברה אותם אתם מעוניינים לבדוק, מי הם לקוחותיה (כולל לקוחות עבר), האם המשרד בעל ניסיון וקידם לקוחות דומים מהתחום. בנוסף, במידה ואתם מכירים אנשי תקשורת המסקרים את תחום הפעילות שלכם בקשו מהם המלצות.

אתר Public-Relations הוקם כשירות לציבור, במטרה לספק מידע עדכני ומקיף אודות התחום ולסייע לגולשים בבחירת משרד יחסי ציבור המתאים בדיוק לצרכיהם.

 

היערכות לקראת פגישה

לאחר שהחלטתם להיפגש ולבדוק משרד מסוים, עליכם להיערך לקראת הפגישה עם החומר הרלוונטי - המוצר, קטלוג המוצרים, תמונות (במידה ויש), מחקרים, מכתבי תודה, מאמרים וכתבות שהתפרסמו בעבר ועוד. בפגישה חשוב, בין השאר לוודא כי לחברה אין לקוח אחר מאותו תחום, דבר היוצר ניגוד אינטרסים.

יש לבדוק האם למשרד קשרים במקומות רלוונטיים אשר יעזרו לקדם המוצר הספציפי שלכם - ניתן ורצוי לבקש המלצות מלקוחות עבר או לקוחות קיימים.  על מנת להתרשם מהחשיפה בתקשורת (במדיות השונות) ניתן לבקש לראות תיקי עיתונות של לקוחות המטופלים על ידי המשרד (או לקוחות עבר) וכך, על פי החשיפה, להסיק מסקנות אודות טיב הקשרים, מיומנות, מקצועיות ויצירתיות הצוות המשרד.

נהלי עבודה נהוגים בתחום יחסי הציבור

יש לבדוק באילו שיטות דיווח ישתמשו, כיצד תימדד התוצאה, האם יש כימיה / חיבור מול האדם שיעבוד מולכם - רצוי שתבחרו מישהו שתוכלו לסמוך עליו ושתוכלו לחשוף בפניו סודות מקצועיים. נסו להבין כמה זמן מתכוון המשרד להשקיע בכם החל משלב הלימוד וההיכרות ולאורך כל הדרך, כאשר הדגש העיקרי הוא למצוא מישהו שיקדם אתכם מבחינה שיווקית ועסקית. בדקו האם מתקיימת פגישה עם תקציבאי יחסי ציבור על בסיס שבועי. חשוב לציין כי הפגישות מיועדות לצורך הפריה הדדית וקידום המותג, עדכונים על דברים שנעשו, סיעור מוחות בכל הקשור לחזיתות חדשות בהן ניתן לחשוף את המוצר/ המותג וכדומה.

על מנת להגיע להחלטה סופית ולוודא כי הדברים לא נאמרים "באוויר", בקשו הצעה כתובה (במידת הצורך בקשו לצפות במצגת) המפרטת כיצד מתכוון המשרד לספק את השירות וכך תוכלו לראות את אופן החשיבה והפעולה של המשרד. 

יתרונות ייחודיים של משרדי יחסי ציבור

כאמור, בארץ פועלים מאות משרדי יחסי ציבור ולחלקם תחומי התמחות ספציפיים, בהם הם בולטים על פני שאר המשרדים. לדוגמא, אם השירות בו הנכם מעוניינים נועד לקדם מוצרים בענף הקמעונאות, כדאי לבדוק האם החברה מבינה בקמעונאות, האם היא עוסקת בקמעונאות, האם היא מבינה במיתוג המוצר, בהסכמי סחר, בפעילות בנקודות המכירה וכיו"ב.

היבט נוסף שזוכה לאחרונה לתשומת לב רבה, הוא יחסי ציבור באינטרנט. ישנם משרדי יחסי ציבור עם מחלקות ייעודיות לתחום זה, בו ה"חוקים" מאוד שונים מאלו הנהוגים בעבודה מול כלי תקשורת מסורתיים. רשת האינטרנט מציעה אפיקי חשיפה רבים ומגוונים, כדאי שהמשרד בו תבחרו ידע להיות עם יד על הדופק ולנצל את פוטנציאל השיווק באינטרנט בצורה מיטבית.

מחפש משרד יחסי ציבור שמביא תוצאות? יש לנו את הפיתרון בשבילך!
קבל בלחיצת כפתור הצעות ממשרדי יחסי הציבור המובילים בארץ:
משרד יחסי ציבור


קריאייטיב ליחסי ציבור - איך מעבירים מסר נכון?

עבודתו של איש הקריאייטיב היא העברת מסר תקשורתי מדויק, וככזו מהווה חלק חיוני בעבודתו של משרד יחסי ציבור.

תפקיד הדובר - ייצוג הארגון מול התקשורת

הדובר הוא הפנים של חברה או ארגון מול התקשורת. הוא מציג חזית אחידה מול עיתונאים ומוביל מהלכים אסטרטגיים לצורך עיצוב דעת הקהל.

עבודה כיחצן - מה זה ולמי זה מתאים?

עבודתו של היחצן אינה פשוטה ובעלת חשיבות רבה ליחסי הציבור של הלקוח. מה כולל תפקיד זה, למי הוא מתאים ועוד - על כך במאמר לפניכם.

כשלים של משרד יחסי ציבור ולקוחותיו

אילו כשלים יש ביחסים בין משרדי יחסי ציבור, לבין לקוחותיהם וכיצד מצב זה עלול להכשיל את הקמפיין? למאמר המלא לחץ כאן...


מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור
- יחסי ציבור באינטרנט
- יחסי ציבור לעורכי דין
- חדשות יחסי ציבור

חיפוש באתר




מפת האתר