יחסי ציבור למסעדות - מיתוג מסעדות

חשיבותם של יחסי ציבור למסעדות

הצלחת מסעדות בעזרת יחסי ציבור למסעדות

יחסי ציבור למסעדות הם המרכיב החשוב ביותר בהצלחתה של מסעדה. היכולת להבין את השפה הייחודית של עולם האוכל, את הרעיון שעומד מאחורי המסעדה ואת קהל היעד, מעמידים את איש יחסי ציבור למסעדות במרכז הבמה והוא האדם שאמור לעבד את המידע לצורה של הודעות לתקשורת, מיתוג המסעדה בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאלי ובניית התדמית שתכבוש את לב העיתונאים והקהל.

בעשור האחרון עלתה חשיבות פעילות יחסי ציבור למסעדות ונוספו לה היבטים רבים, מעבר להבאת קהל לקוחות למסעדה. הוכח, כי פעילות יחסי ציבור למסעדות נכונה עולה לאין שיעור על עלותה הכספית.

 

 

מהם יחסי ציבור?

יחסי ציבור הם פעילות שמטרתה להשפיע על הציבור או על קהל מסוים, באמצעות אמצעי תקשורת שונים כגון טלוויזיה, רדיו, עיתונות כתובה ואינטרנט, לשם בניית מותג מסוים או השגת מוניטין רצוי ליוזם הפעילות. יועץ תקשורת, בשונה מפרסומאי, משתמש בחלק העיתונאי של אמצעי התקשורת על מנת ליצור חשיפה תקשורתית. הוא נמצא בקשר ישיר עם עיתונאים ועורכים ומשפיע עליהם בצורה ישירה או עקיפה על מנת להכניס כתבה אוהדת על הגוף אותו הם מייצגים, בכלי התקשורת.

בתחום המסעדות, תפקידו של איש יחסי הציבור רחב הרבה יותר. הוא צריך לדעת לאבחן את המסעדה, להבדיל בין אוכל טוב או רע, לעמוד על טיב חומרי הגלם ולבדוק אם המוזיקה המנוגנת במסעדה מתאימה לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלה. איש יחסי ציבור למסעדות צריך לדעת להתאים בין החלקים השונים שיוצרים את המכלול השלם במסעדה ולהפוך אותם לתוצר תקשורתי.

לעתים, חוסר הבנה של איש יחסי הציבור את המסעדה והקונספט שלה יגרום לו לייצר מידע שגוי, שלא יתאים למסעדה ולעתים אף יזיק לה. יחסי ציבור חיוביים יגיעו לאחר ביקורת ושיפור של איש יחסי ציבור ויגרמו למותג טוב להיראות טוב עוד יותר.

כיצד תוכל למתג את המסעדה שלך על הצד הטוב ביותר?

יחסי ציבור למסעדות יכולים להסתייע בשני הביטים נוספים. ראשית, בהיבט האישיותי, הצבת שף המסעדה בחזית התקשורתית והתדמיתית של המסעדה. בעידן תכניות בישול, מתכונים בעיתונים ומוספי אוכל יכולה לסייע מאוד לתדמית המסעדה. כמו כן, יחסי ציבור באינטרנט היא דרך נוספת בה ניתן לסייע ליחסי ציבור למסעדות. פורומים של אוכל, בלוגים בנושאי אוכל, אזכור המסעדה באתרים רבים ברחבי הרשת יסייעו למיצוב המסעדה.

מיתוג ומיצוב מסעדות מול קהל היעד שלה הינו אחת המשימות החשובות ביותר של איש יחסי ציבור. לשם כך יצטרך היחצ"ן לבלות שעות רבות במסעדה, להכיר את המנות שלה היטב, אף לאכול אותן, לשתות את המשקאות ולהכיר את צוות עובדיה, כאשר השף בראשם.

איש יחסי הציבור יבנה תמונה ההולמת את המסעדה ואת הרעיון שעומד מאחורי רוחו של היזם. תפקידו לא מסתיים לאחר השלב הראשוני. משרדי יחסי ציבור יקבלו משוב מעיתונאים, חברים וקהל רחב. על איש יחסי הציבור להמשיך לנתח את הפידבק המתקבל ולעבד אותו בצורת הצעות לשיפור לבעלי המסעדה כך שיתאפשר לו להיות קשוב לרחשי קהל הלקוחות, לחדש ולהפתיע אותו במידת הצורך.

כאמור, יחסי ציבור למסעדות הם בעלי חשיבות גדולה בהקמת מסעדה ויש לשקול בכובד ראש איזה משרד יחסי ציבור יש להעסיק וכיצד למצב את המסעדה אל מול הקהל, התקשורת ומשקיעים פוטנציאלים.

רוצה להתעדכן בכל החדשות החמות בתחום יחסי ציבור ותקשורת? לחץ כאן: חדשות יחסי ציבור





מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור
- עיצוב לוגו
- משבר תקשורתי
- יחסי ציבור לעמותות
- מיתוג אישי
- תוכן שיווקי
- יחסי ציבור לעורכי דין

חיפוש באתר




מפת האתר