יחסי ציבור לעסקים קטנים

חשיבותם של יחסי ציבור לעסקים קטנים

הצלחת עסקים קטנים

יחסי ציבור לעסקים קטנים מהווים מרכיב חשוב ביותר בהצלחת העסק, במיוחד בעולם כה תוסס ודינאמי עם מציאות שמשתנה במהירות. היכולת לגרום לתדמית חיובית של העסק בעיתונות הכתובה והמשודרת בקרב קהל הלקוחות הקיים והפוטנציאלי, הופכת את איש יחסי ציבור לעסקים קטנים למרכיב מרכזי במכלול האסטרטגיה השיווקית של העסק הקטן.

תפקידו החשוב הוא בתחקור מעמיק של העסק תוך גילוי חסרונותיו ויתרונותיו היחסיים בשוק בו הוא מתחרה. יועץ תקשורת, המתמחה בתחום יחסי ציבור ידע למצוא בעסק את הנקודות הבולטות מהבחינה התקשורתית ולעבד אותן לצורה של הודעות לתקשורת, מיתוג המוצר הספציפי וייזום אירועים בעלי בולטות תקשורתית כגון הבאת ידוענים לעסק ותרומה לקהילה.

בעשור האחרון עלתה חשיבות פעילות יחסי ציבור לעסקים קטנים ונוספו לה היבטים רבים נוכח התפתחות רשת האינטרנט. הוכח, כי פעילות יחסי ציבור נכונה עולה לאין שיעור על עלותה הכספית.

מהם יחסי ציבור?

יחסי ציבור היא פעילות שמטרתה להשפיע על הציבור, או על קהל מסוים, באמצעות אמצעי התקשורת השונים, טלוויזיה, רדיו, עיתונות כתובה ואינטרנט, לשם בניית מותג מסוים או השגת מוניטין רצוי ליוזם הפעילות. יועץ תקשורת, בשונה מפרסומאי, משתמש בחלק העיתונאי של אמצעי התקשורת על מנת ליצור פעילות זו. הוא נמצא בקשר ישיר עם עיתונאים ועורכים ומשפיע עליהם בצורה ישירה או עקיפה על מנת להכניס כתבה אוהדת על הגוף אותו הם מייצגים, בכלי התקשורת.

איש יחסי ציבור לעסקים קטנים

בתחום העסקים הקטנים, תפקידו של איש יחסי ציבור רחב הרבה יותר. הוא צריך לדעת לאבחן את העסק, לתחקר את עובדיו ולהבדיל בין מעלותיו השונות על מנת לדעת אילו צדדים כדאי לחשוף לתקשורת ולקהל הרחב. איש יחסי ציבור לעסקים קטנים צריך לדעת להתאים בין החלקים השונים שיוצרים את השלם בעסק ולהפוך אותם לתוצר תקשורתי.

לעתים, חוסר הבנה של איש יחסי ציבור את העסק ייחודיותו ומוצריו השונים, יגרום לו לייצר מידע תקשורתי שגוי, שעלול אף להזיק לעסק הקטן ברמה התקשורתית. יחסי ציבור חיוביים יגיעו לאחר ביקורת ושיפור של איש יחסי ציבור ויגרמו למותג ולעסק טוב, להיראות ולהישמע טוב עוד יותר.

יחסי ציבור לעסקים קטנים יכולים להסתייע במספר היבטים נוספים. ראשית, בהיבט האינטרנטי. יחסי ציבור באינטרנט היא דרך מעולה בה ניתן לסייע ליחסי ציבור לעסקים קטנים. פורומים של התחום הספציפי בו עוסק העסק ואזכור העסק הקטן באתרים רבים ברחבי הרשת יסייעו למיצוב העסק והמוצרים שהוא מוכר.

כמו כן, ניתן להדגיש את ההיבט האישיותי. הצבת בעל העסק, או עובד מטעמו כמומחה בתחום מסוים שנוגע לקהל הרחב ושילובו בפורומים באינטרנט ובקשר עם עיתונאים יכול להועיל ליחסי ציבור של עסקים קטנים ולהביא להגדלת חשיפה.

אחד המכשולים המרכזיים שעומדים בפני עסקים קטנים ששוקלים להשתמש באמצעי יחסי הציבור לקידום העסק הוא העלות החודשית הגבוהה יחסית להכנסותיו של העסק הקטן. המחקרים האחרונים בנושא הצביעו כי הסיבה העיקרית לסגירתם של כ-45 אלף עסקים קטנים בישראל מדי שנה, היא שיווק לקוי וחוסר ידע מקצועי בתחום זה.

לא ניתן להפריז בערכו של אמצעי יחסי ציבור לעסקים קטנים לעומת הפרסום המסורתי שעולה עשרות ולעתים מאות אלפי דולרים בחודש ולא תמיד עובד. רוב משרדי יחסי ציבור לעסקים קטנים פועלים על בסיס שכר טרחה חודשי בעלות יחסית נמוכה המסתכמת באלפי דולרים כל חודש. פעילות יחסי ציבור מאפשרת לעסק הקטן לשמור ולפתח את מטרותיו התדמיתיות והשיווקיות.

מתעניינים ביחסי ציבור? גלו איך עושים יחסי ציבור לאנשי צבא.

רוצה להתעדכן בכל החדשות החמות בתחום יחסי ציבור ותקשורת? לחץ כאן: חדשות יחסי ציבור





מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור
- יחסי ציבור לעורכי דין
- תוכן שיווקי
- יחסי ציבור לעמותות
- עיצוב לוגו
- משבר תקשורתי
- חדשות תקשורת

חיפוש באתר




מפת האתר