יחסי ציבור לחברות סטארט אפ

מתי חברות סטארט אפ צריכה יחסי ציבור?

יחסי ציבור לחברות סטארט אפ - בניית תוכנית עיסקית חכמה

מתכננים להקים חברת סטארט אפ? כבר בשלבים בהם נכתבת התוכנית העסקית והשיווקית, כדאי לבחון את מגוון האפשרויות העומדות בפניכם ולדעת כי יחסי ציבור לחברות סטארט אפ אינם פריבילגיה אלא הכרח.

יחסי ציבור עוזרים למיצוב החברה והצגתה מול הציבור הרחב, קרנות הון ומשקיעים פוטנציאלים. בשנים האחרונות חשיבותה של פעילות יחסי ציבור עלתה והוכח כי ההשקעה בעלותה הכספית מועילה לחברות. מטרתה של פעילות יח"צ היא בעצם להשפיע על קהל היעד הרלוונטי באמצעות מדיות שונות ועל כן פעילות זו תכלול יחסי ציבור באינטרנט, בעיתונות הכתובה, ברדיו, בטלוויזיה ועוד בכדי לבנות מוניטין מסוים לחברה או לאדם דרך ערוצי תקשורת שונים.

חברות סטארט אפ זקוקות לעזרתם של משרדי יחסי ציבור על מנת לטפח למוניטין חיובי ואהדה מצד משקיעים פוטנציאליים והציבור הרחב. חשיבות יחסי ציבור לחברות סטארט אפ עולה כאשר החברה מבקשת לגייס הון ממשקיעים פרטיים או לצאת להנפקה בבורסה. החברה מעסיקה יועץ תקשורת שתפקידו לייצר עבור עיתונאים מידע רלוונטי בצורת הודעה לעיתונות על החברה, פעילויות חדשות, מוצרים חדשים, פעילויות המעוררות עניין ציבורי ועוד.

מה חשיבותו של יועץ תקשורת?

אחת המשימות החשובות של יועץ תקשורת בעבודה על יחסי ציבור לחברות סטארט אפ היא מיתוג ומיצוב החברה אל מול קהל היעד שלה. העבודה של היועץ כוללת מחקר מקיף על החברה, מוצריה ועובדיה כשבסופה הוא יוצר פרופיל עסקי המאפשר לו לתכנן תוכנית יחסי ציבור שתתאים לחברה. הפרופיל העסקי ידגיש את יתרונות החברה וילווה אותה ליעד אותו הציבו מנהלי החברה יחד עם חברת יחסי ציבור.

טעות נפוצה אצל חברות סטארט אפ רבות היא השקעה מרובה בפיתוח מוצר ונטייה לא להכיר בחשיבות הכנת השוק לקראת המוצר המתוכנן וחשיפתו על ידי פעילות יחסי ציבור. על מנת להמשיך ולפעול בשוק על החברות להכיר בצורך של יחסי ציבור לחברות סטארט אפ בתחום השיווק כבר מהשלבים הראשונים על מנת להגיע למשקיעים ולקהל יעד פוטנציאלי שיביא לרווחיות המוצר.

הציבור אוהב לקרוא על פיתוחים והמצאות חדשות בתחומים השונים וכך גם העיתונאים שמקבלים סיפורים מעניינים מיועצי התקשורת של חברות הסטארט אפ. שיתוף הפעולה הזה מניב רווח לשני הצדדים, לחברות ולעיתונאים.

כאמור, יחסי ציבור לחברות סטארט אפ עוזרים לקידום החברה, מיתוגה וחשיפתה למשקיעים פוטנציאלים וקהל יעד. יועץ התקשורת יכול להביא לחשיפה עצומה של החברה ומוצריה ובכך לתרום לרווחיות המוצר והחברה והמשך פעילותה בשוק לזמן ממושך.

רוצה להתעדכן בכל החדשות החמות בתחום יחסי ציבור ותקשורת? לחץ כאן: חדשות יחסי ציבור





מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור
- עיצוב לוגו
- חשיפה תקשורתית
- משבר תקשורתי
- יחסי ציבור לעורכי דין
- יחסי ציבור לעמותות
- בלוג

חיפוש באתר




מפת האתר