עבודה כיחצן - מה זה ולמי זה מתאים?

להיות במרכז העיניינים - עבודה כיחצן

מה תפקיד היחצן?

אמרה ידועה השגורה בפינו היא שאין פרסום רע. ומדוע? אנשים רבים טוענים שכל עוד מדברים עליך, אתה ידוע ונמצא בתודעה – וזה כשלעצמו הישג בלתי מבוטל. ולכן, גם אם הידיעה שהתפרסמה היא שלילית, עצם הפרסום הוא הקובע.

אמרה זו אולי שנויה במחלוקת, אך מוכיחה את עצמה בתחומים רבים. כיום לא ניתן להעלות על הדעת זמר או שחקן מצליחים שאינם שוכרים את שרותיו של משרד יחסי ציבור.

הסיבה לכך היא מאוד פשוטה – בשביל להיות פרפורמר בעל שיעור קומה, כבר לא מספיק כשרון בלבד. יש צורך להיות כל הזמן בתודעה של קהל היעד באמצעות ידיעות מחמיאות והשתתפות באירועים הנכונים.

משרד יחסי ציבור הוא למעשה הגוף המקצוע שמאפשר ללקוחות שלהם להיות בתודעה שלנו כל הזמן. זאת באמצעות קשרים עם עיתונאים ואנשים שעובדים באמצעי התקשורת המובילים, והכרות עם אנשים המארגנים כנסים ואירועים מתוקשרים.

קשרים ענפים אלו מגבירים את העניין בטאלנט, באמצעות נראות שלו באירועים נוצצים ומיצובו באור חיובי בכתבות באמצעי התקשורת המובילים.

מאחורי כל משרד מצליח עומד יחצן מוכשר

כל זאת לא היה יכול להתבצע ללא אנשי המקצוע עצמם – היחצנים. היחצנים הם אלו העומדים בקשר שוטף עם אנשי תקשורת, סלבריטאים ומארגני אירועים שונים.

על מנת לשים את הלקוח בפרונט התקשורתי והציבורי, ביכולתם לגרום לספינים תקשורתיים, לשחרר לאמצעי התקשורת השונים פיסות מידע עסיסיות שיגבירו את העניין. היחצן יכול אף לייצר תגובות אוהדות בטוקבקים ללקוח שלו, ותגובות עוינות למתחריו.

זוהי אכן עבודה מרתקת המספקת עניין ללא הרף, שלא לדבר על יכולת ההשפעה של עולם היחצנות על הלקוח ועל דעת הקהל.

למי זה מתאים?

מפאת החשיבות הגבוהה של התפקיד, לא כל אחד יכול לעבוד בתור יחצן או יחצנית. בשל האינטראקציות האינטנסיביות עם אנשים רבים, אדם שרוצה לעבוד בתור יחצן צריך בראש ובראשונה להיות בעל יחסי אנוש מעולים – לא פחות.

זאת מאחר ויחסי אנוש אלו הם הבסיס ליצירת קשרים עם אנשי מפתח בעולם התקשורת ובעולמות חשובים נוספים. ללא קשרים אלו לא ניתן יהיה לשווק את עבודתו של הלקוח, וללא יחסי אנוש מעולים לא יהיה ניתן ליצור קשרים כאלה.

תכונה הכרחית נוספת היא יכולת ביטוי גבוהה בכתב ובעל פה. יכולת כזו תסייע לפרסם ידיעות עסיסיות ומעניינות שיעלו את קרנו של הלקוח, כמו גם פרסום טוקבקים עבור אותה המטרה.

יכולת למידה והסתגלות לעולמות חדשים חשובה אף היא: הלקוח שלכם יכול להיות זמר, בעל מסעדה, סופר ועוד.

במילים אחרות, הלקוח יכול להיות כל אחד, ועל מנת לדעת מהי הדרך הטובה ביותר לפרסם אותו, צריך להכיר את עולם המונחים קודם שלו. בעקבות היכרות זו והיכרות עם קהל היעד והמתחרים שלו, נוכל לדעת אילו ידיעות יצרו עניין ובאילו אירועים כדאי שיהיה נוכח.



מאמרים אחרונים

קישורים
- כתיבה שיווקית - כל המידע
- יחסי ציבור לעסקים קטנים
- יתרונות ליחסי ציבור ברשת
- יחסי ציבור לעורכי דין
- איך למתג מוצר?
- עיצוב לוגו
- יחסי ציבור למסעדות

חיפוש באתר




מפת האתר