יחסי ציבור בהשוואה לפרסום

יחסי ציבור – מה בין פרסום ליחסי ציבור?

תקשורת שיווקית מורכבת ממספר פרמטרים עיקריים: קידום מכירות, יחסי ציבור ופרסום שלושתם מתמקדים במטרה אחת בלבד מה הם השיטות לקידום העסק או במילים אחרות מה יגרום לעסק להביא יותר לקוחות.

פרסום הוא למעשה קניית שטחי פרסום על ידי החברה המפרסמת באינטרנט, בטלוויזיה, בעיתון, ברדיו, בשלטי חוצות וכד'. יחסי ציבור הם הכתבות המוזמנות על ידי החברה או האדם הפרטי ומוכנסות לכתבות בעיתון, כתבות אלה נרשמות תחת שמו של העיתונאי שכתב אותן.

ההבדלים בין יחסי ציבור לפרסום

קביעת המסרים: בפרסום החברה המפרסמת שולטת במסרים שיופצו, כיצד דף הפרסום יראה, איזה דוגמנית להעסיק וכו...

 ביחסי ציבור אין למעשה שליטה במה שהעיתונאי יפרסם, לכאורה החברה המזמינה את הכתבה מהעיתונאי מבקשת לפרסם כתבה מאוד מפורטת, אך בשורה התחתונה אין לה שליטה מה הוא יכתוב הלכה למעשה.

תשלום: יחסי ציבור אין המזמין משלם לעיתונאי על הכתבה באם הוא פרסם אותה בעיתון זה או אחר או שלא.  בפרסום החברה המזמינה משלמת על הפרסום.

אמינות: בפרסום לא מעט פעמים האמינות ירודה שכן  הציבור אינו מאמין למסרים, למשל, לגבי איכות, תכונות, יופי, טעם ועוד. יחסי ציבור האמינות מעט יותר גבוהה שכן קיים תיווך של גורם שלישי – העיתונאי הנותן לכתוב מעט יותר אמינות.

ביקוש לעומת התלהבות: יחסי ציבור גורמים לעסק של להיות מבוקש בקרב הקהל או הציבור. פרסום לעומת זאת יוצרים התלהבות והכרה בקיומם של המוצרים או העסק שהוא מפרסם וכתוצאה מכך הגדלת המכירות.

עלויות: בפרסום העלויות גבוהות לרוב ולא תמיד יש תמורה הולמת לתשלום הגבוה. יחסי ציבור לעומת זאת העלויות זולות יותר ויכולות להתאים גם לעסקים קטנים. 

קהל יעד (חשיפה ממוקדת): הפרסום באופן טבעי מופנה לקהל יעד רחב יותר, אך לא תמיד לקהל יעד ספציפי שאליו מופנה הפרסום מלכתחילה.

יחסי ציבור הם סיפור אחר לחלוטין, כתבות המערכת מופנות לקהל יעד ספציפי ביותר והיחצ"נים עובדים עם יד על הדופק על מנת להגיע לקהל יעד זה ולתקן את שצריך תיקון.

מסר עקיף מול מסר ישיר:
בפרסום המסרים ישירים ללא ניסיונות טיוח, המוצר טוב איכותי ובריא לעומתם המסרים המובאים בכתבות של יחסי ציבור אינם ישירים אלא עקיפים נותנים לציבור להבין מהכתבה את המסר.

לסיכום


שילוב בין יחסי ציבור לפרסום יביא את התוצאות המרביות לקהל הלקוחות הפוטנציאלי של העסק וישכיל להשתמש ביתרונות היחסיים של כל אחד ואחד מהם על מנת לפתח, לקדם ולייעל את העסק, החברה, השחקן או האומן אותו אתם רוצים לפרסם. 



מאמרים אחרונים

קישורים
- שינויים בעיתון הארץ
- חשיבותו של לוגו
- מיתוג מקצועי - זה בסיסי!
- יחסי ציבור לעורכי דין
- סיקור תקשורתי
- התקשורת הישראלית
- יחסי ציבור

חיפוש באתר




מפת האתר