יחסי ציבור כדי לקדם מוצר בשוק

רוצים לקדם מוצר בשוק? דאגו ליחסי ציבור נכונים

מערך יחסי ציבור לקידום מכירות

תחום יחסי הציבור הוא אחד הכלים החשובים במהלך של קידום מכירות. מטרתו של מהלך מסוג זה היא לכאורה ברורה: להגדיל את היקף המכירות של מוצר כלשהו, שעשוי להיות מוצר פיזי, שירות או כרטיסים לאירוע.

המטרה אולי ברורה, אבל הדרך להגיע אליה דרך ניהול יחסי ציבור נכונים ותוך מזעור העלויות שבדרך איננה משימה פשוטה ודורשת ידע ומקצועי והיכרות עם התחום.

מהלכי קידום המכירות צריכים להיות מבוססים על בניית אסטרטגיה שיווקית נכונה בהתאם לאופי המוצר, לאופי קהל היעד אליו אנו בוחרים לפנות ולקונספט השיווקי שלנו.

ניהול אסטרטגיה שיווקית נכונה, הכוללת שימוש מתאים בכישוריו של משרד יחסי ציבור, היא קריטית ליצירת תמהיל תקשורת שיביא לתוצאות הגבוהות ביותר.

מובן שבנוסף לניהול מערך יחסי הציבור, שדואג לקידום המכירות באמצעים עקיפים, יש לשלב גם מרכיבים שיווקיים ופרסומיים, כגון פרסומות או שיווק ויראלי וקידום מכירות בינאישי.

איך משתמשים בעולם היח"צ לקידום מכירות למוצר?

כאמור, מוצר עשוי להיות כל דבר שנרצה למכור, בין אם מדובר במשקה חדש שיצא לשוק, בכרטיסים למופע או בשירות מקצועי כלשהו.

לאופי המוצר ולאופי קהל הידע אליו אנו רוצים להגיע יש חשיבות מכרעת בזמן תכנון האסטרטגיה שלנו, זאת משום שמרכיבים אלה יכתיבו את אופי כלי התקשורת אליהם נרצה להכניס את מוצר ואת אופי המסרים שנרצה להעביר.

לאחר שבחרנו את אופי החשיפה המתאימה, מתחיל משרד יחסי הציבור לפעול מאחורי הקלעים לטובת קידום המכירות. המטרה היא ליצור חשיפה תקשורתית במדיה השונים או מקומות אחרים בהם קיים קהל רב או ממוקד.

בתחום זה קיים יתרון עצום לבעלי קשרים חברתיים ענפים והיכרות עם עיתונאים ואופי ההתנהלות מולם.

חברות ומשרדי יחסי ציבור רבים פועלים בכל עת כדי להכניס את המוצרים שלהם לכתבות שונות בעיתונים, תוכניות טלוויזיה, יחסי ציבור באינטרנט ועוד.

אז למה שדווקא המוצר שלנו יצליח להתבלט?

משרד יחסי ציבור מקצועי יכניס דווקא את המוצר שלנו  כי הוא יודע לנסח ולעצב את המסר באופן אטרקטיבי ויודע לגייס את הקשרים שלו ולנצל את הידע המקצועי הרב בתחום.

קיימים מספר רב של דרכים להכניס מוצר לכלי התקשרות, לעיתים מדובר בכתבות צרכנות שעשויות להיות אוהדות או ביקורתיות.

תכנון קמפיין מוצלח של יחסי ציבור עשוי ליצור באזז תקשורתי או לעורר עניין במוצר החדש בקרב כלי תקשורת ולהוביל לכתבה או לאזכור בכלי מדיה מרכזי.

דואגים שהמסר הנכון יעבור לקהל היעד הנכון

כאשר משיקים מוצר חדש יש צורך ליצור מיתוג ובידול, כלומר עלינו לדאוג שהמוצר שלנו יהיה מוכר לקהל היעד כמוצר איכותי ולדאוג שקהל היעד יוכל להבדיל בינו לבין מוצרים אחרים מתחרים.

אחד האתגרים הגדולים בעבודת יחסי הציבור הוא לדאוג שהמסר יעבור אל קהל היעד שלנו באופן שיעזור לנו לקדם תהליכים אלה, אולם משימה זו אינה פשוטה שכן כלי התקשורת מפעילים מערכי סינון.

עבודת יחסי ציבור מקצועית תדאג לנסח את המסר באופן כזה שיעבור באופן חלק ככל הניתן את הסינון העיתונאי בדרך אל קהל הלקוחות. לצורך כך יש  לבניות את המסר באופן מקצועי ולעטוף אותו באופן מושך ואטרקטיבי, על ידי עבודת קריאייטיב איכותית.



מאמרים אחרונים

קישורים
- 10 סיבות לקמפיין יח"צ ברשת
- מה עושים כשיש משבר תקשורת?
- יחסי ציבור לעורכי דין
- עריכת מסיבת עיתונאים
- מדוע קמפיין יח"צ כושל?
- שפר תדמיתך באינטרנט!
- הלוגו - מפגש ויזואלי עם הקהל

חיפוש באתר




מפת האתר