כשלים של משרד יחסי ציבור ולקוחותיו

מדוע יחסי ציבור לא מצליחים?

גם משרד יח"צ מקצועי עלול להכשל ביחסיו על הלקוח

החלטתם להיעזר בשרותיו של משרד יחסי ציבור, מה עכשיו? בישראל פועלים מאות משרדים, קטנים עד גדולים, בתחומי התמחות שונים והבחירה במשרד הנכון מעולם לא נראתה קשה יותר. אם עברתם גם את המכשול הזה ובחרתם במשרד המתאים, כדאי לדעת כמה וכמה דברים הנוגעים לעבודה שוטפת מול משרד יחסי ציבור.

ראשית, הבסיס לכל ההתקשרות הוא הפיכת המשרד שפועל בשירותכם לשלוחה של העסק מול התקשורת. על מנת לאפשר לאיש יחסי ציבור לעשות את עבודתו בצורה המיטבית עליכם להתייחס אליו ככזה – חשוב ללמד ולהסביר אודות כל רכיבי העסק, השירותים, המוצרים, אנשי המפתח בחברה וכיו"ב. חשוב לעשות זאת באופן שוטף ולעדכן את משרד יחסי הציבור בכל פרט הנוגע לפעילות העסק.



שיתוף פעולה הוא אלמנט חשוב בהצלחתה של כל פעילות יח"צ וחשוב לשמר אותו לאורך זמן. רבים המקרים בהם תחילת ההתקשרות מלווה בהרבה מרץ ועם הזמן המתח נופל. אחרי החשיפה הראשונית, קשה "למכור" לתקשורת שוב ושוב את אותם התכנים וכאן נמדדת מקצועיות המשרד, האם בשיתוף פעולה עימכם, ידע לייצר חומרים חדשים שיספקו חשיפה תקשורתית?

כשלים של משרדי יחסי ציבור בעבודה מול לקוחות

מנהלי משרדים רבים בעת פגישה עם לקוחות פוטנציאליים ינסו ליצור רושם לא מציאותי. הם לא בהכרח ישקרו, אך הם יהינו לנפנף בשמותיהם של עורכים בכירים כאילו היו חבריהם מימי ילדותם. חשוב להבין שבכל הנוגע לקשרים, היכרות ואפילו חברות טובה עם עיתונאי לא מבטיחה פרסום של אייטמים לא מעניינים. ניתן

לנצל קשרים

פעם, או פעמיים, אך בפעם השלישית בה איש יחסי הציבור ינסה "לדחוף" אייטם לא איכותי בטענת "תעשה לי טובה בין חברים", הוא יאלץ לחפש חברים חדשים.

יחד עם זאת, חשוב מאוד שיהיו קשרים. לפעמים יכול להיות לכם הסיפור הכי חם של היום, אבל חוסר יכולת להשיג את העיתונאי הנכון ולקבל ממנו דקה של קשב תפיל את הכל.

מאות לקוחות מרוצים, רק לא אתם?

בעת ניהול מו"מ על גובה הריטיינר, מי שיעמוד מולכם לרוב יהיה מנכ"ל משרד יחסי הציבור. את האנשים מולם תאלצו לעבוד, אלו שייצגו אתכם בפני התקשורת, לעיתים תפגשו רק בשלב מאוחר יותר ובחלק מין המקרים תתאכזבו לגלות כי מדובר בבחור או בחורה צעירה שרק אתמול השתחררו מהשירות בדובר צה"ל.

אין זה אומר כי אותם צעירים לא יעשו עבודתם נאמנה תחת ניהולו של איש יחסי ציבור בעל ידע וניסיון עשיר יותר, זה רק אומר שלקוח עלול להרגיש "מרומה" ולהתאכזב. על כן, לפעמים כדאי להפגיש לקוחות פוטנציאליים גם עם התקציבאים.

יחסי ציבור באינטרנט? לא עלינו...

נראה כי בשנים האחרונות "יחסי ציבור באינטרנט" הפכו למותג נחשק שכל חברת יח"צ שמחה לנכס לעצמה. זה הט'רנד הכי חם בעיר, אז כמה זה כבר עולה לנו לכתוב בפרופיל החברה שיש במשרד מחלקה המתמחה ביחסי ציבור באינטרנט? הרי אנחנו שולחים הודעות לעיתונות גם ל – Ynet ו- NRG.



אלא שקמפיין יחסי ציבור באינטרנט הוא הרבה מעבר לפעילות הרגילה והשוטפת שכל משרד מבצע מול אתרי חדשות ופורטלים גדולים. קמפיין יח"צ באינטרנט הוא תהליך מיתוג שלם ומקיף שאמור לספק ללקוח נוכחות מאסיבית בתודעת הגולשים, המבוססת על סל המסרים השיווקיים שנבנה עבורו.

שירותים חשובים בתחום המיתוג והשיווק באינטרנט:

  • איפיון אתרי אינטרנט
  • בניית אתר אינטרנט
  • תוכן שיווקי
  • ניהול אתרי אינטרנט
  • הפקת ניוזלטר
  • תוכן גולשים
  • כתיבה והפצה של מאמרים מקצועיים
  • נוכחות בפורומים ורשתות חברתיות
  • הקמה וניהול של בלוגים
  • שיווק וויראלי
  • קידום אתרים במנועי חיפוש
  • ניהול תדמית באינטרנט

חשוב מאוד שמשרד יחסי ציבור יבין היטב את יתרונותיה שרבים של חשיפה באינטרנט ויידע לספק ללקוח את התוצר שמביא לו מקסימום תועלת. לקוחות רבים מודדים הצלחה של יחסי ציבור על פי מספר הקוראים, הצופים או הגולשים שנחשפו לכתבה האוהדת שפורסמה אודות העסק, זה לא תמיד נכון. לפעמים כתבה באינטרנט עם קישור לאתר הבית של העסק תפיק ללקוח תועלת רבה יותר מכתבה בעיתון של המדינה.

כשלים של לקוחות בעבודה מול משרד יחסי ציבור

תיאום ציפיות – לקוחות רבים אינם מבינים כי כתבת שער ב – 7 ימים היא לא משהו שמשיגים באמצעות קשרים בלבד. מדובר בתהליך, שלעיתים לוקח זמן והרבה אייטמים קטנים בדרך אל החשיפה הגדולה.

תדרוך לקוחות – בסופו של דבר, לא כל החומרים מועברים לתקשורת דרך משרד יחסי הציבור וגם הלקוח נאלץ לבוא במגע עם עיתונאים, או להתראיין לרדיו ולטלוויזיה. חשוב מאוד לתדרך לקוחות בכל הנוגע לשיחות עם עיתונאים, להרכיב יחד את סל המסרים המרכזיים שחשוב להעביר בכל ראיון ובמידת הצורך אף לבצע סימולציות ואימון.

קליק – קורה שאין "קליק" בין איש יחסי הציבור שמנהל את התיק שלכם, לבניכם. לא כי אינו מקצועי, לא כי המשרד מתפשר בעת העסקת עובדים, אלא כי מסיבות שונות ומגוונות לא התחברתם אליו ברמה האישית. מצב זה עלול להעיק ולהעיב על העבודה השוטפת לאורך זמן. אם אתם חשים כך, כדאי לבדוק אפשרות להעביר את תקציבכם לאיש יחסי ציבור אחר במשרד, או לבדוק כיצד ניתן לגשר על הפערים הבין אישיים.

הטלפון לא מצלצל – לקוחות רבים מצפים כי בבוקר חלוקת העיתונים עם הכתבה אודותיהם, הטלפון שלהם יתחיל לצלצל בלי סוף. בחלק מהמקרים, זה בדיוק מה שקורה, אך מדובר במחזה לא שכיח ולרוב חשיפה תקשורתית מייצרת מיתוג, בניית מוניטין וחדירה לתודעת הציבור – שאת פירותיהם ניתן לקטוף לאורך זמן ולא בבוקר חלוקת העיתונים.

זמינות – חשוב להבהיר ללקוחות שאף עורך, באף עיתון, לא יושב על הטלפון ומחכה לשיחה מהם יום שלם. אם אינם זמינים לתת מענה ולהתראיין בזמנים שנוחים לתקשורת, לרוב יש שורה של אייטמים אחרים שהעורך יבחר לפרסם כי אינם כרוכים בעיכובים.

בלי כתבות "צהובות" – לא כל "צהוב" הוא "צהוב" שאינו מחמיא לתדמית הלקוח, משרד יחסי הציבור שלכם אינו מכונת כתיבה שתפקידה היחידי הוא להדפיס ולשלוח הודעות לעיתונות. משרד מקצועי ידע להשתמש בחשיפה שנוגעת לנושאים "אישיים" יותר ככלי למינוף פעילות העסק, אי מוכנות של בעל העסק להתראיין בנושאים בעלי גוון אישי, תקטין את פוטנציאל החשיפה של העסק.

אישור הודעות לעיתונות – לרוב משרד יחסי ציבור יעביר הודעות לעיתונות לאישור של הלקוח בטרם שליחתן לכלי התקשורת. כאשר מדובר בידיעות חדשותיות, חשוב שהלקוח יאשר אותן בזמן אמת, חדשות של אתמול לא מעניינות אף עיתונאי ואף קורא. כמו כן, חשוב להבין שההודעה שאישרתם אינה מכילה את נוסח הכתבה שתפורסם. ההודעה משמשת את העיתונאי כמקור מידע בעת כתיבת כתבה, שתיכתב על פי הבנתו את הנושא.

לסיוע מיידי באיתור משרד יחסי ציבור המתאים בדיוק לצרכי העסק,
לחץ כאן: משרד יחסי ציבור





מאמרים אחרונים

קישורים
- יחסי ציבור
- משרדי יחסי ציבור
- מיתוג
- יחסי ציבור באינטרנט
- יחסי ציבור לעורכי דין
- משבר תקשורתי
- חשיפה תקשורתית

חיפוש באתר




מפת האתר