יחסי ציבור למוסדות אקדמיים

מדוע מוסדות אקדמיים צריכים יחסי ציבור?

מוסדות אקדמאיים בישראל

השנים האחרונות עבור מוסדות אקדמאים היו קשות והם עדיין ניצבים בפני אתגרים רבים. מאבקים בין הממשלה והאוצר הובילו למצב זה כמו גם ששינויים גלובליים משפיעים באופן ישיר על פופולאריות של מוסדות להשכלה גובהה בארץ.

ועדת שוחט שהוקמה בשנת 2006 וגיבשה את מסקנותיה השנויות במחלוקת בסוף שנת 2007 החליטה כי יוסף תקציב למוסדות להשכלה גבוהה בתנאי שמוסדות אלו יעלו את שכר הלימוד.

האוניברסיטאות והמכללות סירבו ומסרבות להעלות את שכר הלימוד כתנאי להגדלת התקציב ועל כן שרויות כיום במצב עדין הדורש בין היתר התערבות של משרדי יחסי ציבור. 

בנוסף לכך, מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מלמדים על מגמה גדלה והולכת של בריחת מוחות ישראלים לחו"ל.

על מנת לשים קץ לתנודות אלו ולמגמות שליליות אלו – יותר ויותר מוסדות נעזרים בשירותיהם של משרדי יחסי ציבור ודואגים למיתוג המוסד ופרסומו במדיות השונות.

יחסי ציבור למוסדות אקדמאיים

במקביל לכל השינויים הגלובליים והתפשטות ההגמוניה הקפיטליסטית, הפכו בשנים האחרונות מוסדות להשכלה גבוהה כגון אוניברסיטאות, מכללות ובתי ספר לארגונים כלכליים לכל דבר.

ככאלה עליהם לשאת רווחים ולהשיג מטרות ויעדים עסקיים מוגדרים: יעדים של עלות, רווח ותועלת. לשם כך נעזרים מוסדות השכלה גבוהים רבים בשירותיהם של משרדי יחצ"נים המתמחים במתן שירותי יחסי ציבור למוסדות אקדמאיים.

משרדים אלו מסייעים למוסדות להגיע לקהל יעד גדול יותר, לגבש מוניטין עבור המוסד הנדון וכמובן למתג את המוסד הלימודי תוך העברת מידע לתקשורת ומיצוב תדמית המוסד הלימודי.

למעשה משרדים אלו דואגים לשווק ולפרסם את המוסד הלימודי כאילו היו ארגון עסקי לכל דבר ועניין. על פי רוב המוסד הלימודי זקוק לחברה חיצונית לקידום יחסי הציבור שלו היות והוא חסר את היכולת המקצועית והזמן לעשות זאת בגפו.

התחרות הקיימת כיום בין המוסדות להשכלה גבוהה הוא גדול שכן כולן מתחרות על כיסו ומוחו של הסטודנט.

התחרות הגדולה בעולם האקדמי הביאה צורך הולך וגובר בביצוע מיתוג מקצועי לכל מוסד ומוסד על מנת להציג את יתרונותיו על פני מוסדות מתחרים אחרים - והתחרות קשה מאוד.

תפקידם של משרדי יחסי ציבור למוסדות אקדמיים

תפקידם של משרדי יחסי ציבור למוסדות אקדמאיים טומן בחובו בין היתר מיתוג והגדלת היקף הסטודנטים הנרשמים ונודעת לכך השפעה גדולה מאוד היכולה לקבוע במידה רבה את עתידו של מוסד לימודים זה או אחר, שכן כיום שם המשחק הוא : שיווק נכון, מיתוג, חשיפה ויצירת תדמית אטרקטיבית.

כיום מוסדות ההשכלה אינן שונות מכלל הארגונים העסקיים המוכרים לנו ועליהם להשתמש באסטרטגיות מכירה ושיווק של מוצרי חינוך ממש כשם שמוכרים מוצרי טקסטיל או מוצרי מזון.

יש צורך לייצר תדמית הולמת למוסד החינוכי - האקדמי , למתג אותו ולהבליטו על פני המתחרים. יש לשווק נכונה מוצרים כגון קורסים חדשים ומסלולי לימוד חדשים, למכור הכשרות מיוחדות ומסלולי תעודה.

יש לחשוף את המוסד לאמצעי התקשורת השונים ולהזרים אליהם מידע אוהד, כתבות ומאמרים - כל העת, ובשעות קשות יש להתמודד למול אותם אמצעי תקשורת באמצעות דוברות מקצועית.

יש ללכוד את תשומת ליבו של הסטודנט הפוטנציאלי באמצעות פרסום במדיות השונות ועוד. כל אלה ועוד נמצאים באחריותם של משרדי יחסי ציבור למוסדות אקדמאיים.




מאמרים אחרונים

קישורים
- חשיפה תקשורתית
- מיתוג אישי באינטרנט
- משרדי יחסי ציבור
- יחסי ציבור לעו"ד
- חדשות תקשורת
- כתיבה שיווקית
- שיפור תדמית באינטרנט

חיפוש באתר




מפת האתר