יחסי ציבור לכולם

יחסי ציבור לכ-ו-לם - על חשיבות היח"צ בעולם המודרני

בעולם רווי המדיה והתחרותי של היום, בו התדמית הפכה לנכס החשוב מכולם, קשה לחשוב על תחום שלא צריך בו יחסי ציבור.

בעלי עסקים קטנים ובינוניים, זמרים מתחילים ואפילו אינסטלטורים או סטודנטים שמחפשים עבודה, כולם צריכים לעשות לעצמם יחסי ציבור, כדי לבנות לעצמם תדמית אטרקטיבית.

אמנם, לא כולם צריכים לשכור איש מקצוע או חברת יחסי ציבור כדי שתנהל עבורם אסטרטגיה מקצועית ועקבית, לעיתים אפשר לעשות יחסי ציבור, גם באופן עצמאי. אולם מנגד, קשה להתעלם מחדירתם של יחסי הציבור המקצועיים ליותר ויותר תחומים.

אז למה באמת כולם בכל התחומים צריכים להשקיע כסף, זמן ומאמצים כדי לייצג את עצמם באמצעי התקשורת וכדי להשיג חשיפה? 

יחסי ציבור לחברות מסחריות- אסטרטגיה שיווקית, מיתוג וחשיפה

בעולם התחרותי של היום לא מספיק להיות טוב בשביל לשרוד, צריך גם לשכנע לא מעט אנשים שמה שאתה או החברה שלך מייצרים, אכן שווה את ההשקעה.

במגזר המסחרי, קל להבין את החשיבות של יחסי הציבור. חברות כגון "נייק" או "קוקה קולה", השקיעו ומשקיעות סכומי עתק בבניית אסטרטגיה שיווקית, על מנת לשמר ולשפר את המיתוג והתדמית שבנו בעמל רב.

האסטרטגיה השיווקית כוללת מספר מרכיבים, כגון פילוח האוכלוסייה, בחירת אמצעי התקשורת המתאימים לכך, ניסוח המסר המתאים ועוד.

ניתן להבדיל בין הקמפיינים הפרסומיים, שנעשים באופן ישיר, תוך השקעה כספית גדולה, לבין מערך יחסי הציבור שפועל באופן עקיף ומתוחכם יותר, כדי לייצר חשיפה תקשורתית אמינה יותר עבור החברה.

המוצר שהחברות מוכרות, או השירותים שהן מספקות, עשויים להיות איכותיים במידה רבה או נמוכה יותר. אולם, רק כאשר איכות המוצרים ותדמית החברה נתפסים כאיכותיים על ידי קהל היעד הנכון, ישתפרו גם התוצאות, במקרה זה של חברות מסחריות- היקף המכירות.

דואגים לתדמית גם במכולת השכונתית

לעסקים קטנים יותר, כגון מכולת שכונתית, מספרה קטנה או בית קפה פרטי, לא תמיד יש אסטרטגיה שיווקית מובנית, אולם אין זה אומר שהם צריכים יחסי ציבור כדי לבנות לעצמם שם ולהגביר את החשיפה.

שיחות עם לקוחות, הכנסת שמו של העסק לעיתונים המקומיים או פתיחת אתר אינטרנט, הם אקטים ברורים של יחסי ציבור, למרות שהם לא תמיד נעשים כחלק מאסטרטגיה לטווח ארוך.

כולם באמת צריכים יחסי ציבור?

לא רק בעלי עסקים צריכים יחסי ציבור.  מבלי להרגיש, כולנו עוסקים וצריכים יחסי ציבור. היכרות עם מאגר הכלים של תחום יחסי הציבור כגון, בניית תדמית מתאימה, בחירת כלי תקשורת, יצירת קשרים ועוד, היא שימושית בכל תחום.

גם אינסטלאטור שמחפש להגדיל את היקף העבודה, צריך לחשוב איך הוא משפר את החשיפה שלו ואת התדמית ברחבי השכונה או העיר.

זמר מתחיל או להקה צעירה, מוכשרים ככל שיהיו, חייבים להגיע לסוכן הנכון, בעל הקשרים המתאימים לבעלי אולפנים, עיתונאים בתחום, חברות תקליטים, או תחנות רדיו.

אפילו סטודנט צעיר שמחפש עבודה, ישפר את סיכוייו, במידה ויידע ליצור את הקשרים הנכונים ולשווק את התדמית המתאימה.
 
 



מאמרים אחרונים

קישורים
- קריאייטיב ליחסי ציבור
- יחסי ציבור ברשתות חברתיות
- עיתונאים - מניעים את התקשורת
- פרוטקציות ועשיית עסקים בישראל
- קריאייטיב- איך תעביר את המסר הנכון?
- כיצד תהיה מוכן למשבר תקשורתי?
- עיצוב לוגו- מפגש ראשוני עם הלקוחות

חיפוש באתר




מפת האתר